Film - Viszkis nagy ember - Joel Hopkins: Szerelem második látásra

  • - köves -
  • 2009. augusztus 6.

Zene

A pasi Johnnie Walker-es, a nő chardonnay-s. A pasi ismer néhány klasszikus szerzőt, a nő olvasta is a műveiket. A pasi elvetélt dzsesszzongorista, öblítőreklámok zenei aláfestője, a nő írónak készül, ám jelenleg a reptéren kérdőívezik. A pasi késő hatvanas amerikai, a nő kora ötvenes angol. A pasi a nőt akarja, a nő a pasit - csoda-e, hogy nem értik meg egymást. Persze ez a megnemértés az alapja minden valamirevaló romantikus vígjátéknak, máskülönben

A pasi Johnnie Walker-es, a nő chardonnay-s. A pasi ismer néhány klasszikus szerzőt, a nő olvasta is a műveiket. A pasi elvetélt dzsesszzongorista, öblítőreklámok zenei aláfestője, a nő írónak készül, ám jelenleg a reptéren kérdőívezik. A pasi késő hatvanas amerikai, a nő kora ötvenes angol. A pasi a nőt akarja, a nő a pasit - csoda-e, hogy nem értik meg egymást. Persze ez a megnemértés az alapja minden valamirevaló romantikus vígjátéknak, máskülönben az a kevés alibifeszültség is kiveszne a műfajból, ami a "boldogan éltek, míg meg nem haltak"-hoz vezető vörös szőnyegen szokta borzolni a kedélyeket. Ezek ketten viszont csak a kedvünkért adják a durcást, késleltetik az elkerülhetetlent. Jobb is így, az ő korukban csínján kell bánni a feszültséggel, különben is, ha két akkora színész vállalja magára a könnyű műfaj pehelysúlyú terheit, mint Dustin Hoffman és Emma Thompson, ott fölösleges minden álfeszültség - csak helyzetbe kell hozni őket, a többit majd ők elintézik. Helyzetből ezen a szinten simán megtette volna annyi, hogy ők ketten egy ültő helyükben végigbeszélgetnek másfél órát, vagy sétálnak egy jót Londonban, annyi fiatalság azonban nem szorult a 39 éves, második filmes rendezőbe, hogy megpróbálkozzon egy dupla leszúrt linklaterrel; ahelyett, hogy megcsinálta volna a Mielőtt felkel a nap virgonc szenior változatát, csinált egy elmeszesedett hughgrantet, receptre kapható dramaturgiai járókerettel. Hopkins is megsétáltatja a szereplőit, de mert tisztességben megőszült fiatal filmes, a páholyok felé kacsingatva közbeiktat egy szíves rosszullétet és egy necces esküvőt is. Ezek azok a mesebeli, zenés (borzalmas mézeskalácszene) részek, amelyeket egyedül az életművek mentenek: ahol Hoffman zongorázik, vagy rákezd a kísérőzene, gondoljunk összeszorított fogakkal a Kis nagy emberre és az Értelem és érzelemre. Sétálni viszont nagyon tudnak, öröm nézni, ahogy a Temze partján Hoffman kacsázik a nálánál fél fejjel magasabb Thompson mellett. Amilyen bevállalós azonban a kamera mögötti fiatalság, még ezt a félfejnyi különbséget is sikerül felszámolni a boldog végkifejlet kapujában.

A Budapest Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.