Lemez

Heterotic: Love & Devotion

  • Velkei Zoltán
  • 2013. május 12.

Zene

Újabb meglepetés a Planet Mutól: a kiadót a modern elektronikus tánczene egyik legelőremutatóbb szereplőjének tekintik az utóbbi években - elég csak az amerikai juke/footwork-mozgalom bemutatására és a brit dubstep/bass zenék ismertebb producereinek határokat feszegető albumaira gondolni -, néha mégis képes olyan váratlan húzásokra, amik az újdonságok keresése helyett inkább jól ismert dolgok tökéletesítéséről szólnak.

Itt van például ez a lemez, amelyet Heterotic néven Mark Paradinas, a cég tulajdonosa jegyez közösen a feleségével, Lara-Rix Martinnal, de a számok felében közreműködik Nick Talbot is, aki a Gravenhurst alapítójaként vált ismertté. A Love & Devotion talán az egyik legkönnyebben befogadható összeállítás a kiadó elmúlt tizenkét hónapjából. A felvételek sok esetben kifejezetten slágeresek; dallamos rádióhouse és szintipop szól szűk negyven percben, Talbot hangja ráadásul nemegyszer libabőrt hozhat ki a hallgatón. Nem meglepő a visszatekintés a nyolcvanas évek végére - a művészekre saját elmondásuk szerint a számok írása során nagy hatással voltak az első rave-élményeik emlékei. A Blue Lights zongorás melódiája vagy a Slumber teljes eufóriába torkolló női vokálja és korai PC-elektronikája kifejezetten nosztalgikus hatású, a Bliss a kilencvenes évek eleji progresszív house-himnuszokkal flörtöl, a Robo Corp és a Knell pedig az időszak tudományos-fantasztikus hangulatát kelti életre, amikor a jövőt még valami teljesen másnak - sokkal izgalmasabbnak? - képzeltük el. Az utóbbiban a gitár ráadásul kifejezetten dinamikus, epikus lezárással jutalmazza a hallgatót.

Planet Mu, 2013

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.