Rockopera

Jézus Krisztus Szuper­sztár

Zene

Rendben el lesz-e énekelve a „Gethsemane”, vagy sem? Ha nem is minden, de azért rendszerint bizony elég sok szokott ezen a kérdésen múlni, amikor Lord Lloyd-Webber krisztusi korban komponált, ati­pikus remekművének esedékes előadását látja az ember.
A győri színtársulat Margit-szigeti előadása most ebből a szempontból (is) kiállta a próbát: a második rész gyilkosan nehéz címszereplői tenorszámát Szomor György a kellő intenzitással és a megkívánt fejhangok bővében énekelte el, s ezzel egyértelműsítette önnön alakítása és vele az előadás sikerét. Az első részben ugyanis még enyhén rezgett a léc: a hosszú parókájával Varga Miklósnak frizírozott Szomor és társai helyenként érezhetően keresték a megfelelő hangütést, s ebben a hangosítás sem volt mindenkor tökéletes partnerük. Igaz, Sándor Péter Júdása már ekkor is izgalmas, sőt nyugtalanítóan erőteljes figurának tetszett, Rácz István (Kajafás) operai basszusa magabiztosan (bár a hangosítással megküzdve) vitte
a mélységeket, s Mária Magdolna nagy slágerszámára Baranyai Annamária is fölért szólamának kívánatos tisztaságáig. Forgács Péter dinamikus, becsülettel odatett Szuper­sztárt rendezett Bátonyi György historizáló, amfiteátrumot és revülépcsőt egyaránt beforgató díszletébe. Éppen csak önmagát nem sikerült rendezőként megfelelően beállítania, merthogy Heródes jelenete-száma enyhén kaotikusnak bizonyult, s mintha ezúttal Forgács hangja se bírta volna jól a gúnydal lendületét. Összegszerűen azonban még ez a szám is megvolt, s ha érződött is némi középszerűség az előadás egészén, azért a Jézus Krisztus szupersztár még így sem tévesztett hatást. Ezért pedig külön kijárt az elismerés a vezénylő Silló Istvánnak és zenészeinek, akik egész este professzionális színvonalon, ám
– a szó eredeti értelmében – mű­kedvelő lelkesedéssel játszották Webber halhatatlanságra ítélt rockoperáját.

Margitszigeti Szabadtéri Színpad, július 19.

alá

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.