Rockopera

Jézus Krisztus Szuper­sztár

Zene

Rendben el lesz-e énekelve a „Gethsemane”, vagy sem? Ha nem is minden, de azért rendszerint bizony elég sok szokott ezen a kérdésen múlni, amikor Lord Lloyd-Webber krisztusi korban komponált, ati­pikus remekművének esedékes előadását látja az ember.
A győri színtársulat Margit-szigeti előadása most ebből a szempontból (is) kiállta a próbát: a második rész gyilkosan nehéz címszereplői tenorszámát Szomor György a kellő intenzitással és a megkívánt fejhangok bővében énekelte el, s ezzel egyértelműsítette önnön alakítása és vele az előadás sikerét. Az első részben ugyanis még enyhén rezgett a léc: a hosszú parókájával Varga Miklósnak frizírozott Szomor és társai helyenként érezhetően keresték a megfelelő hangütést, s ebben a hangosítás sem volt mindenkor tökéletes partnerük. Igaz, Sándor Péter Júdása már ekkor is izgalmas, sőt nyugtalanítóan erőteljes figurának tetszett, Rácz István (Kajafás) operai basszusa magabiztosan (bár a hangosítással megküzdve) vitte
a mélységeket, s Mária Magdolna nagy slágerszámára Baranyai Annamária is fölért szólamának kívánatos tisztaságáig. Forgács Péter dinamikus, becsülettel odatett Szuper­sztárt rendezett Bátonyi György historizáló, amfiteátrumot és revülépcsőt egyaránt beforgató díszletébe. Éppen csak önmagát nem sikerült rendezőként megfelelően beállítania, merthogy Heródes jelenete-száma enyhén kaotikusnak bizonyult, s mintha ezúttal Forgács hangja se bírta volna jól a gúnydal lendületét. Összegszerűen azonban még ez a szám is megvolt, s ha érződött is némi középszerűség az előadás egészén, azért a Jézus Krisztus szupersztár még így sem tévesztett hatást. Ezért pedig külön kijárt az elismerés a vezénylő Silló Istvánnak és zenészeinek, akik egész este professzionális színvonalon, ám
– a szó eredeti értelmében – mű­kedvelő lelkesedéssel játszották Webber halhatatlanságra ítélt rockoperáját.

Margitszigeti Szabadtéri Színpad, július 19.

alá

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.