Itt mindkettõbõl van bõven. Vetített képek, melyen címek hirdetik: HATALOM (vörössel), VÁLASZTÁS (kékkel), FELEL'SSÉG (narancsszínnel) és így tovább. Az angol és a magyar felirat között világos téglalap, ebben kellene lenniük (a kamarakiállításhoz méltó kivitelû katalógus szerint) halvány szövegeknek: például a "hatalom" alatt/között: "az elõbb még megvolt"; vagy a választásnál: "meggyõzöm magam az igazamról". Ez ebben a formában technikai okoknál fogva ottjártamkor nem volt látható.
A gátlástalan színhasználat - ez Eperjesi ismérve, és itt sem rejti ezt véka alá. Az említett diainstallációban a színek szimbolikus tartalmait mint jelentésképzõ alapegységeket használja, de a fogalmak jellege miatt nem mehet messzire, és ez még inkább behatárolttá teszi a mûvet. Ezt talán õ is érezte, és egymásra vetített két mondatrészt különféle betûkkel szedve, amit már olvasni is izgalmas, és a kihámozott félmondatok is mindig máshogy állnak össze, ahogy a szemünk elõtt vibrálnak. A kommentár személyessé teszi, kvázi realizálja a fenti fogalmakat egy közösségben - egyrészrõl. Szûkebben értelmezve, másrészrõl, a fogalmakhoz fûzött mondatok hazánk páratlan politikai (évtizedes? évszázados?) szappanoperájához fûzött pikírt megjegyzéseknek is tûnnek.
Ezt a benyomást erõsíti az "õk elõre, mi hátra" címû installáció, ahol egy vászonra vetített képet szemlélhetünk meg két oldalról: mindkettõn egy biciklizõ test alsó részét és a biciklit láthatjuk, ahogy elõrehalad, ám a körülötte lévõ táj viszszafelé fut. Ez a csont nélküli találat a tárlaton: nyitott, szabad mû, teljes jelentése szinte dekódolhatatlan.
FUGA - Budapesti Építészeti Központ, megtekinthetõ március 24-ig
***