Koncert

Kid Koala

  • - minek -
  • 2013. április 7.

Zene

Eric San, vagyis Kid Koala, a vajkezű, bravúrt bravúrra halmozó lemezjátszista láthatóan nem elégszik meg azzal, hogy pusztán a hangok és melódiák egymásra eresztésével vagy a hibátlan ritmikában elővezetett szkreccseléssel kápráztassa el közönségét.

Pedig három lemezjátszón ügyködik egyszerre, ráadásul fülhallgató nélkül dolgozik - plusz őt szolgálja néhány, a klasszikus hiphopban jelentős karriert befutott E-mu SP1200-as sampler-dobgép is. Amellett, hogy bőségesen merít új (karcos blueslemezek szekvenciáiból összerakott), 12 bit Blues című albumából, frappáns válogatást ad az angolszász könnyűzene utóbbi jó hatvan-hetven évéből is a Blue Rivertől a Poison Dartig, sőt egy Yo Gabba Gabba-betétdalig.

De a Vinyl Vaudeville-nak nevezett show-ban csak az egyik (habár nélkülözhetetlen) csavar a zseniális vancouveri zenebohóc (aki maga is mókás koalajelmezben izzad). Remekül egészíti ki három táncos-énekes-bábos-performer hölgy Adira Amram and The Experience néven, akik valami egészen varázslatos hangulatot teremtenek az Akváriumban. Adira és társnői elektrofunk-electric boogie minikoncertjével kezdődik a fő attrakció: megidéztetik a hiphop aranykora, ahová azután K. Koala mester is többször visszanyúl egy-egy idézet kedvéért. Ám a minden szempontból harmonikus ösz-szeállítású, korántsem szabályos ének- és tánckar (egy fehér, egy ázsiai és egy afroamerikai hölgy ropja a színpadon) rendre újabb bódító jelmezekben tér vissza, s mikor már azt hinnénk, hogy szerepük pusztán illusztráció, bevetnek egy-egy újabb cselt a közönség bevonására.

Gondosan megkomponált, interaktív zenés kabarét kapunk, ami gyakorlatilag két órán át leköti a publikumot - szinte büfényi szünet sem jut nekünk. A Slayer Raining Bloodjának Amon Tobin-féle breakcore-mixére előadott, meghökkentő bábjelenet pedig végképp levesz a lábunkról - az este végül euforikus vonatozásba fullad, mindenki legnagyobb megelégedésére.

Akvárium, március 1.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."