Interjú

„Kontúrokat húzunk”

Schwarcz Ádám, Beton.Hofi

Zene

Éppen ezer nappal a debütálása után idén márciusban már a harmadik mixtape-je jelent meg Beton.Hofi néven. Valóságba átlépő dalszövegekről, a tudatos koncepciót kiegészítő eseményszerűségről és félmeztelen jégkorongosokról is beszélgettünk a rapperrel.

 

Magyar Narancs: Van egy sor a SOFIA COPPOLA című számodban, amely így hangzik: „Anyukád dohányzóasztalán vagyok a címlapon, meglepetés”. Az új mix­tape-ed megjelenésének hetében valóban te voltál a Meglepetés magazin címlapján. Fontos volt számodra, hogy valósággá váljon ez a szövegrészlet?

Schwarcz Ádám: Szerintem jó ebben a dologban, ha nincs megmagyarázva, mert akkor mint művészeti aktus tud érdekes maradni. Azáltal, hogy a zenének a valóságban is lett egy lábnyoma, a dal ki tudott lépni a saját közegéből, miközben a címlapon is látszik, hogy van ebben egy kedves humor is.

MN: Foglalkoztat, hogy milyen közeghez ér el a zenéd?

SÁ: Nagyon érdekel, hogy milyen a közönségem összetétele, izgalmas látni, ahogy folyamatosan épül és bővül ez az egész. Kapok olyan visszajelzéseket meg üzeneteket, hogy huszonéves gyerekek és a negyven–ötven közötti szüleik egész jól tudnak a zenémről beszélgetni egymással, ami szerintem egy jó dolog. A zene nekem is sokat segített abban, hogy kapcsolódjak más generációkkal, az idősebb női korosztályt megcélzó Meglepetés magazin meg szerintem pont olyan felület, ahol vicces megjelenni. Azt vizionáltam, hogy anyukák és lányaik, akik hallgatnak engem, össze tudnak mosolyogni ezen.

MN: A 2021-ben megjelent comic sins című első mixtape-ed idején még elég jól körülhatárolható, elsősorban budapesti fiatal közeg követett, azóta viszont nemcsak generációs, de földrajzi tekintetben is sokszínűbb lett a közönséged. A különböző hátterű embe­rek bizonyára nagyon eltérő módon értelmezik azt, amit csinálsz. Ez frusztrál vagy inkább inspirál?

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Helikopterezni muszáj

A két éve nyáron Szilvásváradra a huszárokhoz és a lipicai méneshez helikopterrel utazó Szalay-Bobrovniczky Kristófnak most jutott eszébe vizsgáltatni Ruszin-Szendi Romulusz korábbi helikopterhasználatát. 

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.