Interjú

„Kontúrokat húzunk”

Schwarcz Ádám, Beton.Hofi

Zene

Éppen ezer nappal a debütálása után idén márciusban már a harmadik mixtape-je jelent meg Beton.Hofi néven. Valóságba átlépő dalszövegekről, a tudatos koncepciót kiegészítő eseményszerűségről és félmeztelen jégkorongosokról is beszélgettünk a rapperrel.

 

Magyar Narancs: Van egy sor a SOFIA COPPOLA című számodban, amely így hangzik: „Anyukád dohányzóasztalán vagyok a címlapon, meglepetés”. Az új mix­tape-ed megjelenésének hetében valóban te voltál a Meglepetés magazin címlapján. Fontos volt számodra, hogy valósággá váljon ez a szövegrészlet?

Schwarcz Ádám: Szerintem jó ebben a dologban, ha nincs megmagyarázva, mert akkor mint művészeti aktus tud érdekes maradni. Azáltal, hogy a zenének a valóságban is lett egy lábnyoma, a dal ki tudott lépni a saját közegéből, miközben a címlapon is látszik, hogy van ebben egy kedves humor is.

MN: Foglalkoztat, hogy milyen közeghez ér el a zenéd?

SÁ: Nagyon érdekel, hogy milyen a közönségem összetétele, izgalmas látni, ahogy folyamatosan épül és bővül ez az egész. Kapok olyan visszajelzéseket meg üzeneteket, hogy huszonéves gyerekek és a negyven–ötven közötti szüleik egész jól tudnak a zenémről beszélgetni egymással, ami szerintem egy jó dolog. A zene nekem is sokat segített abban, hogy kapcsolódjak más generációkkal, az idősebb női korosztályt megcélzó Meglepetés magazin meg szerintem pont olyan felület, ahol vicces megjelenni. Azt vizionáltam, hogy anyukák és lányaik, akik hallgatnak engem, össze tudnak mosolyogni ezen.

MN: A 2021-ben megjelent comic sins című első mixtape-ed idején még elég jól körülhatárolható, elsősorban budapesti fiatal közeg követett, azóta viszont nemcsak generációs, de földrajzi tekintetben is sokszínűbb lett a közönséged. A különböző hátterű embe­rek bizonyára nagyon eltérő módon értelmezik azt, amit csinálsz. Ez frusztrál vagy inkább inspirál?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.