lemez - CIRCLESQUARE: SONGS ABOUT DANCING AND DRUGS

  • - minek -
  • 2009. január 29.

Zene

Jeremy Shaw, egykor vancouveri, mostanában leginkább berlini illetőségű alkotó lassan tíz éve készíti sajátos, összetéveszthetetlen, markánsan egyedi hangkollázsait. Akusztikus zajok, elektronikus ritmusok és saját énekhangja vegyítéséből készít hol hipnotikusan belassult, hol meg monotonul ütemes szerzeményeket, ezekhez számos remek klip is készült - külön ajánljuk a Non-Revival Alarm vagy a Sub-Reminisce videóit, mindkettő egy Bienvenido Cruz nevű vizuális alkotó munkája.
Jeremy Shaw, egykor vancouveri, mostanában leginkább berlini illetõségû alkotó lassan tíz éve készíti sajátos, összetéveszthetetlen, markánsan egyedi hangkollázsait. Akusztikus zajok, elektronikus ritmusok és saját énekhangja vegyítésébõl készít hol hipnotikusan belassult, hol meg monotonul ütemes szerzeményeket, ezekhez számos remek klip is készült - külön ajánljuk a Non-Revival Alarm vagy a Sub-Reminisce videóit, mindkettõ egy Bienvenido Cruz nevû vizuális alkotó munkája. Shaw jó ideig az Output kiadónál adta ki dolgait, ám miután régi zenei partnere beleállt a földbe, gyorsan átszerzõdött a !K7-hez, és elkészített egy még a korábbiaknál is ellenállhatatlanabb lemezt, melynek címét bevallottan Shaw elõadói példaképeinek (Leonard Cohen, Talking Heads, Big Black) legendás, hasonló nyelvi logikájú albumtitulusai inspirálták. Az új zeneanyag elkészítésében aktívan részt vett két, az élõ fellépések alkalmából közremûködõ muzsikus (a dobos Dale Butterfield és a gitáros Trevor Larson), a hangzás ennek megfelelõen némileg organikusabb lett a szokásosnál. Shaw minden melankólián túlmutató, sajátosan egykedvû orgánuma néha már-már optimizmust sugároz, a dalok jó része pedig, ha táncra nem is (a Dancers és a Ten To One is csak majdnem), legalább némi ringatózásra késztetheti a befogadót. A záró All Live But The Ending rendre ugyanazon sorra visszaugró, 13 perces katatóniája pedig valósággal magába szippantja a hallgatót - a legjobb (s legbombasztikusabb) minimáltechnó-számok logikája szerint fokozatosan, rétegrõl rétegre bõvülõ kompozíció fogva tart, s csak nehezen enged ki a rabságból.

!K7/Neon Music, 2009

*****

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.