Ezúttal erõteljes poposodást ígért a két fõnök, ami, valljuk be, rá is fért volna a Mars Voltára az eddigi anyagok színes és izgalmas, de sokszor barokkos túlzásokba csapó eklekticizmusa után. A végeredmény mégis felemás: egyfelõl valóban felhasználóbarátabb lett a Volta zenéje, és így esélyesek lehetnek akár a komolyabb áttörésre is (ezzel párhuzamosan a hardcore Volta-rajongók könnyezve temetik a bandát), hiszen az akusztikusabb hangvétel és Zavala kiváló dallamai jóval könnyebben befogadhatóvá teszik az Octahedront, mint az elõdeit. Ugyanakkor az átlagosan öt perc feletti dalhosszok miatt néha unalomba fordul a lemez, és csak az olyan, vadócabb dalok rázzák fel az embert, mint a kiváló zárótétel, a Luciforms (példaértékû, disszonáns gitártémázgatással a végén), vagy a Cotopaxi, ami viszont pont olyan, mintha az elõzõ Volta-anyagról, a Bedlam In Goliath-ról maradt volna le.
A kérdés csak az, hogy az Octahedron új Mars Volta-irányt akar-e jelezni, vagy Cedric és Omar pusztán szerette volna megmutatni a közönségnek, hogy tudnak még õk populáris zenét játszani, ha akarnak. Megmutatták, köszönjük.
Warner, 2009
**** alá