lemez - THE MARS VOLTA: OCTAHEDRON

  • - vincze -
  • 2009. augusztus 6.

Zene

Annak ellenére, hogy becsülettel végigrágtam magam az eddigi Mars Volta-életművön, és nem is mondanám, hogy hiába, hiszen tény, hogy értékes anyagokat készített a két afrofejű muzsikus (Cedric Bixler-Zavala énekes és Omar Rodriguez-Lopez gitáros) vezette gárda, egyik lemez sem tudott akkora hatással lenni rám, mint a két főnök korábbi zenekara, a 2001-ben feloszlott At The Drive-In, különös tekintettel utolsó lemezükre, a Relationship Of Commandre, amely a huszonegyedik század egyik legizgalmasabb alkotása, és nem csak a kompromisszummentes poszt-hardcore színtéren. Ezúttal erőteljes poposodást ígért a két főnök, ami, valljuk be, rá is fért volna a Mars Voltára az eddigi anyagok színes és izgalmas, de sokszor barokkos túlzásokba csapó eklekticizmusa után.
Annak ellenére, hogy becsülettel végigrágtam magam az eddigi Mars Volta-életmûvön, és nem is mondanám, hogy hiába, hiszen tény, hogy értékes anyagokat készített a két afrofejû muzsikus (Cedric Bixler-Zavala énekes és Omar Rodriguez-Lopez gitáros) vezette gárda, egyik lemez sem tudott akkora hatással lenni rám, mint a két fõnök korábbi zenekara, a 2001-ben feloszlott At The Drive-In, különös tekintettel utolsó lemezükre, a Relationship Of Commandre, amely a huszonegyedik század egyik legizgalmasabb alkotása, és nem csak a kompromisszummentes poszt-hardcore színtéren.

Ezúttal erõteljes poposodást ígért a két fõnök, ami, valljuk be, rá is fért volna a Mars Voltára az eddigi anyagok színes és izgalmas, de sokszor barokkos túlzásokba csapó eklekticizmusa után. A végeredmény mégis felemás: egyfelõl valóban felhasználóbarátabb lett a Volta zenéje, és így esélyesek lehetnek akár a komolyabb áttörésre is (ezzel párhuzamosan a hardcore Volta-rajongók könnyezve temetik a bandát), hiszen az akusztikusabb hangvétel és Zavala kiváló dallamai jóval könnyebben befogadhatóvá teszik az Octahedront, mint az elõdeit. Ugyanakkor az átlagosan öt perc feletti dalhosszok miatt néha unalomba fordul a lemez, és csak az olyan, vadócabb dalok rázzák fel az embert, mint a kiváló zárótétel, a Luciforms (példaértékû, disszonáns gitártémázgatással a végén), vagy a Cotopaxi, ami viszont pont olyan, mintha az elõzõ Volta-anyagról, a Bedlam In Goliath-ról maradt volna le.

A kérdés csak az, hogy az Octahedron új Mars Volta-irányt akar-e jelezni, vagy Cedric és Omar pusztán szerette volna megmutatni a közönségnek, hogy tudnak még õk populáris zenét játszani, ha akarnak. Megmutatták, köszönjük.

Warner, 2009

**** alá

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.