Voltaképpen dicséretes, hogy alig három évvel az előző után itt az újabb Tiga-album - lustább embernek ismertük mi a léha neo-elektropop kanadai császárát. Amúgy Tiga sosem tartozott az otthoni magányban bütykölő szociopata zsenik közé: lehetőség szerint minden számát más-más zenebrigáddal rögzíti lemezre, hogy még véletlenül se váljék a dolog unalmassá.
Ajánlom
Voltaképpen dicséretes, hogy alig három évvel az elõzõ után itt az újabb Tiga-album - lustább embernek ismertük mi a léha neo-elektropop kanadai császárát. Amúgy Tiga sosem tartozott az otthoni magányban bütykölõ szociopata zsenik közé: lehetõség szerint minden számát más-más zenebrigáddal rögzíti lemezre, hogy még véletlenül se váljék a dolog unalmassá. Az új albumnál adott volt a Soulwax-duó kreatív asszisztenciája, s az sem volt meglepõ, hogy régi cimborái, Jesper Dählbeck és Jori Hulkkonen is odatették a magukét - s aligha okozott problémát az elképzelések összecsiszolása mondjuk James Murphyvel (DFA-kollektíva, LCD Soundsystem), vagy a szintén honfitárs (de azért többnyire Berlinben élõ) Jason "Gonzalez" Beckkel. És lõn: a Ciao!-n kedvünkre turkálhatunk, mert akad ott minden: kicsit James Bond-betétdalra emlékeztetõ beteg tech-popdal (Luxury) éppúgy, mint döngölõs tánczene (Beep, Beep, Beep), vagy éppen savazós, röfögõs elektro-partibomba (Mind Dimension, What You Need). Amúgy a gondosan és többnyire jó ízléssel összerakott Tiga-szerzemények magjában rendre egy-egy dalkezdeményt találunk, melyeket persze hõsünk emblematikus énekbeszédjén élvezhetünk - külön köszönettel tartozunk a jelentõs adag iróniával felvértezett alkotónak azért, hogy mellékelte a dalok szövegét, melyek tobzódnak a szándékolt banalitásban. Azért ez a sok melankolikus érzemény valahol félig-meddig komoly is: erre utalhat például a balladisztikusan kezdõdõ, majd neo/space diszkóba forduló zárószám (Love Don't Dance Here Anymore) is - de azért a végén mégiscsak az ellenállhatatlan szintigrúvok gyõznek.
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.
Teljes terjedelmében visszanézhető a novemberben megtartott első élő Narancs-est, amelyen Szabó Andrea választásszociológussal és Rainer M. János történésszel beszélgettünk.
A kilencvenes évek óta nem látott méretű traktoros tüntetést szerveztek az európai gazdák Brüsszel közepén. Hogy mit akarnak? Mindent, azaz semmit: nemcsak az ún. EU–Mercosur-egyezménnyel, hanem a zöldpolitikával és a következő EU-költségvetéssel is bajuk van.
Hajnalban jutottak megegyezésre az Európai Tanács vezetői: az orosz pénzeszközökhöz nem nyúlnak, helyette 90 milliárd euró közös hitelt biztosít Ukrajnának az Unió – Magyarország, Szlovákia és Csehország nélkül.
A miniszterelnök meg akarja védeni a futballnak a segítségével elért eredményeit. A baj csak az, hogy az eredményekre nézve kevés erősebb érvünk lesz a kormányváltás mellett.
A Veszprém Vármegyei Kormányhivatal mint környezetvédelmi hatóság december 17-i határozatában elutasította a beruházó Balabo Kft. kérelmét a balatonföldvári strandkikötő létesítésére. A vitorláskikötő azonban a nyárra elkészült, sőt, a működését is megkezdte már. Most a beruházó perli a kormányhivatalt.
1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné(This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.
A filozófus-író (Denis Podalydès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.
Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.