Lemez

Matías Aguayo: The Visitor

  • - minek -
  • 2013. augusztus 25.

Zene

Annak is már fél évtizede, hogy a chilei származású Aguayo egy ironikus gesztussal (a dj Koze által briliánsra csiszolt Minimal maxival) hangzatosan búcsút intett a minimal technónak, és valami egyéb után nézett.

A "búcsúbeszéd" dünnyögő-kántáló stílusa megszabta később készített zenéinek irányát is - s ez a tónus dominál a mostani laza, szellemes, s szerencsére csak néha túlgondolt The Visitoron is.

A lemez az Európa és Dél-Amerika legforróbb partijai között ingázó alkotó személyes benyomásait tükrözi, s az utóbbi években megismert énekesek és zenészek voltak társai a lemez elkészítésében. Feltűnő, hogy a hazulról hozott zenei alapokat (a klasszikus new wave, kraut-, posztpunkhagyomány és a minimal/technó örökség ötvözetét) milyen sűrűn szövi át, néha egyenesen nyomja el a trópusi, dél-amerikai, basszusban és szaggatott ritmusokban gazdag tánczene (a cumbiától a bailé funkig). A hangsúlyok számról számra billennek át egyik összetevőről a másikra - s Aguayo ilyenkor nyelvet is vált. A By The Graveyard motorikus lüktetése után a Llegó el Don már minden szempontból más dialektusban szól: mintha a késő hetvenes évekből átrepültünk volna egy mai dél-amerikai gettópartiba - és innen már nincs menekvés, a buli végkimerülésig tart. A folytonos testmozgásra késztető ritmusokat (a pénteken a fővárosban is fellépő) Aguayo és kedves vendégei töltik meg élettel. Már a nyitószám duettje (a partner: Juliana Gattas) is fülön ragadja a hallgatót, de - ha lehet választani - talán az El Sucu Tucuban és az El Camarónban működik a legjobban az alkímia.

Cómeme/Deep Distribution, 2013

Figyelmébe ajánljuk

Az Orbán-beszéd alatt elvitt exrendőr: „Azt szerettem volna megtudni, meddig megy el a hatalom”

Csőgör Pétert Orbán Viktor október 23-i beszéde közben állították falhoz, miután kicsavarták kezéből a „Mi a f@sz van ebben az országban?!” feliratú tábláját. Bilincsben vitték el, hét órán át tartotta fogva a rendőrség, majd kihallgatás után kiengedték. Az nem lepte meg, hogy a NER-rel szembeni kritikus véleménynyilvánítást nem tűri a hatalom, az viszont igen, hogy a TEK munkatársai mekkora lelkesedéssel szolgálják a vezért.

Hód Adrienn koreográfus: "Itthon már mindenki kis volumenekben gondolkodik"

  • Artner Sisso

A Hodworks tánctársulat alapítója megszállottan kutatja a test kifejezési lehetőségeit. Tánckreációi tabudöntögetők és társadalomkritikusak, de egyben játékosak is. Meghökkentő előadásaival nemzetközi elismerésre tett szert. Legújabb, Shared Values című munkáját Bécsben készítette, de nem csak erről beszélgettünk.