Lemez

Moby: All Visible Objects

  • - minek -
  • 2020. július 4.

Zene

A punkból lett (és a gyökereihez rendszeresen visszataláló) elekt­ro­nikus zenekészítő kétségtelenül színes személyisége a néha csak áttételesen tánczenei univerzumnak, bár munkássága rendre megosztotta a kritikusokat, olykor saját rajongóit is. Gyakorta emlegetnek vele kapcsolatban merő furcsaságokat – például képzeletbeli viszonyát a fiatal Natalie Portmannel –, de szorgalmas alkotómunkával garantálja, hogy ne csak ezeket kössék a nevéhez. Most megjelent 17. albumán legsikeresebb, kilencvenes évekbeli időszakát, leg­inkább a varázsos hangulatot, a zene szinte mágikus erejét próbálja felidézni. Az albumot indító Morningside soulos vokálszőnyegével, tört ütemeivel korrektül vissza is röpít valahová 1991–1992-be. Rendben van a Roxy Music-feldolgozás (My Only Love), a Linton Kwesi Johnson dörmögésével ellenpontozott tribal house Refuge negyed százada sláger lett volna a klubokban, a Dead Kennedy’s dobosával, D. H. Peligróval felvett Power Is Taken agitpopját pedig kellően hatásvadász partidarabba ágyazta. A One Last Time könnyű ujjgyakorlatnak tűnik, míg néhány szám belevész a kissé parttalan, de zongorahangokkal jó alaposan kibélelt ambient kísérletezgetésbe. Mindemellett az album jótékony célokat szolgál, hiszen mindegyik szám más-más állatvédő, környezetvédő vagy civil jogvédő mozgalom bevételeit fogja gyarapítani. Reméljük, hogy végül nem csak az erősebb, de a gyengébb szerzemények kedvezményezettjeinek is tisztes összeg jut majd.

Mute, 2020

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.