Mötley Crüe: Saints Of Los Angeles (lemez)

  • - greff -
  • 2008. július 10.

Zene

Mötley Crüe: Saints Of Los Angeles 1989-ben, utolsó számottevő lemezén (Dr. Feelgood) még arról énekelt a Mötley Crüe, hogy pár hónappal korábban miként pumpálták tele az orvosok adrenalinnal Nikki Sixx heroinnal megbénított szívét – 2008-ban viszont már szó sincs aktuális huncutságokról, csakis az édes-bús nosztalgia van, emlékezés a régi szép időkre.

A Saints Of Los Angeles afféle ilyenek voltunk lemez, ami, valljuk be, sokkal rokonszenvesebb, mintha az ötven felé ballagó rock- és bulvárhéroszok (Tommy Lee dobos nevét fordulatokban dús nőügyei okán alighanem még azok is jól ismerhetik a Story magazinból, akik különben egyetlen számát sem hallották még) úgy tennének, mintha még mindig huszonkét évesek volnának, duzzadó bőrnadrágban, összetekert ötdollárossal az orrlyukban. Emlékezni pedig kétségtelenül van mire, hiszen ennél a négyesnél nagyobb disznókat aligha láttak a Sunset Strip olyannyiszor összeokádott klubjai, amint arról a pár éve kiadott frenetikus autobiográfia, a The Dirt is érzékletesen beszámolt – az új album pedig mintha annak a könyvnek volna utólagos kísérőlemeze.

Alapvetően hátraarcról van szó persze, a hangulat többször is egyértelműen a klasszikus korszakot idézi (és ezek a legjobb számok: Down At The Whisky, Saints..., Goin' Out Swinging), de a hangszerelés, a számszerkezetek, s úgy általában a megszólalás egésze sokkal inkább Sixx kiváló tavalyi lemezének (The Heroin Diaries) naprakész amerikai rockjára emlékeztet, korántsem véletlenül, hiszen a jó nevű basszusgitáros ezúttal is ugyanazokkal a szerzőkkel dolgozott. Erős, bár némiképp egyenetlen lemez – valószínűleg az utolsó a kapuzárás előtt.

Mötley Records, 2008

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.