Mötley Crüe: Saints Of Los Angeles (lemez)

  • - greff -
  • 2008. július 10.

Zene

Mötley Crüe: Saints Of Los Angeles 1989-ben, utolsó számottevő lemezén (Dr. Feelgood) még arról énekelt a Mötley Crüe, hogy pár hónappal korábban miként pumpálták tele az orvosok adrenalinnal Nikki Sixx heroinnal megbénított szívét – 2008-ban viszont már szó sincs aktuális huncutságokról, csakis az édes-bús nosztalgia van, emlékezés a régi szép időkre.

A Saints Of Los Angeles afféle ilyenek voltunk lemez, ami, valljuk be, sokkal rokonszenvesebb, mintha az ötven felé ballagó rock- és bulvárhéroszok (Tommy Lee dobos nevét fordulatokban dús nőügyei okán alighanem még azok is jól ismerhetik a Story magazinból, akik különben egyetlen számát sem hallották még) úgy tennének, mintha még mindig huszonkét évesek volnának, duzzadó bőrnadrágban, összetekert ötdollárossal az orrlyukban. Emlékezni pedig kétségtelenül van mire, hiszen ennél a négyesnél nagyobb disznókat aligha láttak a Sunset Strip olyannyiszor összeokádott klubjai, amint arról a pár éve kiadott frenetikus autobiográfia, a The Dirt is érzékletesen beszámolt – az új album pedig mintha annak a könyvnek volna utólagos kísérőlemeze.

Alapvetően hátraarcról van szó persze, a hangulat többször is egyértelműen a klasszikus korszakot idézi (és ezek a legjobb számok: Down At The Whisky, Saints..., Goin' Out Swinging), de a hangszerelés, a számszerkezetek, s úgy általában a megszólalás egésze sokkal inkább Sixx kiváló tavalyi lemezének (The Heroin Diaries) naprakész amerikai rockjára emlékeztet, korántsem véletlenül, hiszen a jó nevű basszusgitáros ezúttal is ugyanazokkal a szerzőkkel dolgozott. Erős, bár némiképp egyenetlen lemez – valószínűleg az utolsó a kapuzárás előtt.

Mötley Records, 2008

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.