Oláh Szabolcs szerzeményeit a Modern Art Orchestra a gitáros közreműködésével játszotta el, ám a meghirdetett lemezbemutató elmaradt. Fekete-Kovács Kornél zenekarvezető kicsit poénkodott is azon, hogy harmadszor fordul velük elő, hogy egy még csak készülő lemezt mutatnak be. Most éppen Oláh Winding Road című leendő albumát, ami különben magától értetődő, hiszen a gitáros alapító tagja volt a MAO-nak, bár öt évig maradt csak a big bandben. De a kapcsolatuk továbbra is zavartalan; olyannyira, hogy Oláh úgy ült le utódja, Komjáthy Áron mellé a koncerten, mintha minden big bandben két gitáros volna.
A MAO a kezdetektől, azaz 13 éve tudatosan a zeneszerzés és a hangszerelés összekapcsolásával építkezik, és ezt Oláh Szabolcs kompozícióira is alapozza. A gitáros termékeny komponista, három év alatt három szerzői lemezt adott ki (Gleam, 2015; Álomösvény, 2016; Message from the Sun, 2017), bár ezekről csak mindössze egy számot, a Synchronicityt játszották el. Ennek, illetve a Sorrow of the Witness, és a Soul Food című daraboknak a legnagyobb erőssége a történetmesélés – a szerzőnek a négysoros vagy más alap dalforma nem börtön, éppenséggel lubickol benne. De a dalai amúgy is lendületes, jól követhető, sőt magával ragadó melódiák, a big band hangszerelés pedig jól ellensúlyozza a mélázóbb részeket is. Oláh dallamai Gershwin, Legrand és Mintzer erényeivel felszerelkezve folyékonyan ömlenek, míg a MAO minden szólistája és minden szekciója, apait-anyait belead.
BMC koncertterem, november 11.