Lemez

Ø [Phase]: Frames Of Reference

  • Velkei Zoltán
  • 2013. december 14.

Zene

A dél-londoni Ashley Burchett, ismertebb nevén Ø [Phase] a kompromisszummentes, sötét tónusú techno egyik biztos kezű előadója, aki több mint tizenkét aktív évvel a háta mögött már jól tudja, mi működik a tánctéren, és mi nem.

Ennek megfelelően munkásságának java mesterien, az apró részletekre is odafigyelve kidolgozott, funkcionális technóból áll. Az Ø [Phase]-számokból kétségtelenül hiányzik a magasművészeti dimenzió, mégsem hallgathatatlanok a tánctéren kívül, mert a szerző a minimalizmust sajátos értelmezésben tökéletesítette.

Burchett 2007 óta kizárólag a belga Token kiadónál adja ki a zenéit, ami újabban a modern techno egyik fellegvárának számít. Itt jelent meg bemutatkozó albuma, a Framezens Of Reference is, ami a szokásos, két-három számos EP-k után tíz felvonásban mutatja be világát. Noha szinte csak új felvételekről van szó, ezek a már jól megszokott húzásokat hozzák: a Distracted energikussága mellett a viszonylag rövid és szolid hangvételű Perplexed például azt mutatja meg, hogy a szerző az átvezetésekre is gondol. Amúgy nehéz kiemelni egyértelmű tetőpontokat, ugyanakkor az első percekben magabiztosan belőtt színvonal alá sem zuhan soha a Frames Of Reference. Ez Ø [Phase] a maga teljes valójában, aki ezúttal nemcsak a lemezlovasokhoz szól (tesztnyomásos bakeliten), hanem egy szélesebb fogyasztói körhöz is - hosszabb játékidővel, minden oldalát bemutatva. Talán csak azt lehet felróni, hogy ha már albumot írhatott, miért nem bolondította meg valami extrával az egészet; egyébként tisztes munka.

Token/Aktrecords, 2013

alá

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”