Lemez

Ø [Phase]: Frames Of Reference

  • Velkei Zoltán
  • 2013. december 14.

Zene

A dél-londoni Ashley Burchett, ismertebb nevén Ø [Phase] a kompromisszummentes, sötét tónusú techno egyik biztos kezű előadója, aki több mint tizenkét aktív évvel a háta mögött már jól tudja, mi működik a tánctéren, és mi nem.

Ennek megfelelően munkásságának java mesterien, az apró részletekre is odafigyelve kidolgozott, funkcionális technóból áll. Az Ø [Phase]-számokból kétségtelenül hiányzik a magasművészeti dimenzió, mégsem hallgathatatlanok a tánctéren kívül, mert a szerző a minimalizmust sajátos értelmezésben tökéletesítette.

Burchett 2007 óta kizárólag a belga Token kiadónál adja ki a zenéit, ami újabban a modern techno egyik fellegvárának számít. Itt jelent meg bemutatkozó albuma, a Framezens Of Reference is, ami a szokásos, két-három számos EP-k után tíz felvonásban mutatja be világát. Noha szinte csak új felvételekről van szó, ezek a már jól megszokott húzásokat hozzák: a Distracted energikussága mellett a viszonylag rövid és szolid hangvételű Perplexed például azt mutatja meg, hogy a szerző az átvezetésekre is gondol. Amúgy nehéz kiemelni egyértelmű tetőpontokat, ugyanakkor az első percekben magabiztosan belőtt színvonal alá sem zuhan soha a Frames Of Reference. Ez Ø [Phase] a maga teljes valójában, aki ezúttal nemcsak a lemezlovasokhoz szól (tesztnyomásos bakeliten), hanem egy szélesebb fogyasztói körhöz is - hosszabb játékidővel, minden oldalát bemutatva. Talán csak azt lehet felróni, hogy ha már albumot írhatott, miért nem bolondította meg valami extrával az egészet; egyébként tisztes munka.

Token/Aktrecords, 2013

alá

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.