Koncert

Red Fang

  • V. Á.
  • 2012. augusztus 24.

Zene

Van rá egy karton söröm, hogy az oregoni Portlandből származó stonerfenegyerekekre, a Red Fangre nem is igazán a zene, hanem a minimál, mégis hihetetlenül ötletes és vicces videoklipjeik miatt figyelt fel a szélesebb közönség. Ahogy a Prehistoric Dog videójában sörösdobozból hajtogatott páncélba bújva összeakasztják a bajuszt a helyi kardos-pajzsos hagyományőrzőkkel, eljátszva a Gyaloggaloppból ismert Fekete Lovag legendáját, azt nem lehetett nem megnézni újra meg újra csakúgy, mint a Wiresét, amiben öreg autóval törnek-zúznak szét mindent a lezárt kifutópályán. A Dürer kertes koncertet tán ezek miatt is kellett végül áttenni a nagyterembe.

A klassz videók viszont mégsem jelentenek aranytéglákkal kikövezett utat az üdvösséghez: ahhoz bizony jó zene is kell, és a Red Fang ebben is maximálisan teljesít. A tavalyi kettes lemez, a Murder The Mountains faltól falig hibátlan, és pontosan ugyanennyire volt kiváló ez a koncert is. Az oregoni négyes olyan hetvenperces műsort játszott a két lemez legjobbjaiból, hogy a néhány hónapja látott Kyuss valószínűleg azonnal feloszlott volna megint, ha szembesül ezzel az intenzitással. A Red Fangben ugyan nincsenek nagy refrének, és a két éneklő tag - Bryan Giles gitáros és Aaron Beam basszusgitáros - sem különösebben nagy torok, a zene viszont csak első hallásra tűnik tufa kettőnégynek: valójában hihetetlen érzékkel és ésszel felépített, rengeteg kis finomságot tartalmazó szerzeményekről van szó - körülbelül, mintha a Helmet állna neki stonert játszani. John Sherman dobos a helmetes John Stanierhez méltóan forgatta ide-oda az ütemeket, David Sullivan gitárjából úgy jöttek ki a disszonanciába hajló bluestémák a hátborzongató, lassú Humans Remain Human Remains közben, hogy az ember azt hihette, az Unsane-es Chris Spencer állt be egy számra vendégszerepelni, a leginkább slágeres Hank Is Dead refrénje pedig napokra odaragadt a belső magnómba. Az év koncertje volt számomra, csont nélkül.

Dürer Kert, július 30.


Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.