Koncert

Red Fang

  • V. Á.
  • 2012. augusztus 24.

Zene

Van rá egy karton söröm, hogy az oregoni Portlandből származó stonerfenegyerekekre, a Red Fangre nem is igazán a zene, hanem a minimál, mégis hihetetlenül ötletes és vicces videoklipjeik miatt figyelt fel a szélesebb közönség. Ahogy a Prehistoric Dog videójában sörösdobozból hajtogatott páncélba bújva összeakasztják a bajuszt a helyi kardos-pajzsos hagyományőrzőkkel, eljátszva a Gyaloggaloppból ismert Fekete Lovag legendáját, azt nem lehetett nem megnézni újra meg újra csakúgy, mint a Wiresét, amiben öreg autóval törnek-zúznak szét mindent a lezárt kifutópályán. A Dürer kertes koncertet tán ezek miatt is kellett végül áttenni a nagyterembe.

A klassz videók viszont mégsem jelentenek aranytéglákkal kikövezett utat az üdvösséghez: ahhoz bizony jó zene is kell, és a Red Fang ebben is maximálisan teljesít. A tavalyi kettes lemez, a Murder The Mountains faltól falig hibátlan, és pontosan ugyanennyire volt kiváló ez a koncert is. Az oregoni négyes olyan hetvenperces műsort játszott a két lemez legjobbjaiból, hogy a néhány hónapja látott Kyuss valószínűleg azonnal feloszlott volna megint, ha szembesül ezzel az intenzitással. A Red Fangben ugyan nincsenek nagy refrének, és a két éneklő tag - Bryan Giles gitáros és Aaron Beam basszusgitáros - sem különösebben nagy torok, a zene viszont csak első hallásra tűnik tufa kettőnégynek: valójában hihetetlen érzékkel és ésszel felépített, rengeteg kis finomságot tartalmazó szerzeményekről van szó - körülbelül, mintha a Helmet állna neki stonert játszani. John Sherman dobos a helmetes John Stanierhez méltóan forgatta ide-oda az ütemeket, David Sullivan gitárjából úgy jöttek ki a disszonanciába hajló bluestémák a hátborzongató, lassú Humans Remain Human Remains közben, hogy az ember azt hihette, az Unsane-es Chris Spencer állt be egy számra vendégszerepelni, a leginkább slágeres Hank Is Dead refrénje pedig napokra odaragadt a belső magnómba. Az év koncertje volt számomra, csont nélkül.

Dürer Kert, július 30.


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.