A Dél-Londonban Sampha Sisay-ként felnőtt soulelőadó remek, minden regiszterében jól érvényesülő énekhanggal bír, ahogy ezt EP-jein, illetve SBTRK, Jassie Ware, Bullion, Katy B vagy Drake lemezein tett vendégszerepléseivel is bizonyította. Tavaly már Kanye West, Frank Ocean és a Solange mögött vokálozott, most megjelent bemutatkozó albuma pedig egy érett, kiforrott szerző-előadót mutat.
Az anyag FKA Twigs szintén a Young Turks kiadónál három éve megjelent bemutatkozó lemezét (LP 1) juttathatja az eszünkbe, nemcsak a műfaji rokonság (neo-r&b/soul), a produkciót átitató tudatosság és a cáfolhatatlan előadói karizma miatt, de azért is, mert azon Sampha maga is közreműködött. De az ő zenei világa mégis más: többnyire lassú, megtévesztően minimalista témákba csomagol gondos kézzel dalokká formált, nyugtalanító vallomásokat, s néha a zene is idomul, hajlik ehhez az alig lefojtott zaklatottsághoz. A hosszú ideig készült, életrajzi elemekben is bővelkedő albumon (a felvételt befolyásolta édesanyjának súlyos betegsége, majd halála) minden hatás, emlék és érzelem gondosan beépül egy gondosan konstruált, látszólagos visszafogottságában is lenyűgöző építménybe. Sampha társíthat ehhez zsíros hiphopütemeket (Blood On Me), posztdubstep poliritmiát (Kora Sings), már-már az ambient vagy éppen a szintiwave előzményeket megidéző zenei szőnyeget – a lenyűgözően előadott okos szövegek rendre megtalálják a maguk megérdemelt kulisszáját.
Young Turks, 2017