Lemez

Sepalcure: Folding Time

  • - minek -
  • 2016. október 8.

Zene

A New York-i elektronikus duó pontosan öt éve jött ki bemutatkozó lemezével, amely a maga összegző, szinkretikus módján revelatívnak tűnt akkor: soul- és r&b-vokálminták alatt garage, footwork, poszt-dubstep lüktetés, benne enciklopédikus alapossággal szinte minden, amit az évtized elejének basszusközpontú, tört zenéiről tudnunk volt érdemes. Praveen Sharma (ő Braille művésznéven) és Travis Stewart (alias Machinedrum) azóta főleg szólóban volt aktív: mindketten érdekes, élvezetes, bár kétségtelenül nem éppen úttörő kiadványokkal jelentkeztek, melyek ugyancsak az elektronikus tánczenék határterületeit járták be, s második közös albumuk (a Folding Time) is remek, egységes stílusú ízelítő az utóbbi szűk évtized bass music-univerzumából.

A nyitószám, a Rochelle Jordan vokáljával ékes Fight For Us voltaképp finoman széttördelt r&b, melankolikus, egyben lendületes, éppen naplementéhez való darab. Bár akad még direkt énekes szám (Devil Inside – Angelica Bess-szel), de a vokál többnyire hangmintaként került az alkotók kése alá, hogy azután alaposan feldarabolva hintsék a szerzemények ritmusdominálta szövetébe. Utóbbinál sem spóroltak a nyersanyaggal: a juke, footwork, uk garage, néha dub vagy szinte már drum & bass lüktetésű alapok minden ízében megmozgatják a befogadót. Azt már említenünk sem kell, hogy milyen végtelen türelemmel polírozták tökéletesre a számok minden részletét – míg egy hangulatokban és zenei textúrákban gazdag, befogadása közben kevés meglepetést, de annál több érzéki örömöt nyújtó végeredményre nem jutottak.

Hotflush, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.