Lemez

Strand of Oaks: Eraserland

Zene

Pont egy évtizede ad ki lemezeket a Strand of Oaks néven alkotó Timothy Showalter, aki ránézésre átlagos metálzenésznek tűnik, ám valójában a folkos heartland rock műfajában alkot. Az indianai születésű, de Philadelphiában élő énekes-dalszerző előéletében megfér a félbeszakadt sportolókarrier, egy leégett ház, hajléktalanság, függőség és egy súlyos autóbaleset is. Valamint a depresszió: a 36 éves Showalter a közelmúltban majdnem beszüntette a zenei karrierjét, de a New Jersey-i tengerparton tett séták, a Spirit of Eden című Talk Talk-lemez, valamint a segítő kezet nyújtó My Morning Jacket zenekar kihúzta őt a kloákából.

Örömteli, hogy így alakult, a hatodik Strand of Oaks-lemez ugyanis nagyszerűre és kifejezetten pozitív hangulatúra sikeredett. A nyitó Weird Waysben Showalter rögtön azzal indít, hogy már nem érzi a depressziót; zeneileg/hangulatilag amúgy Ryan Adams világa idéződik meg, és még egy nagy ívű gitárszóló is felcsendül. Akárcsak a Hyperspace Bluesban, amit a feleségnek írt szerelmes dal, a Keys követ. A Moon Landing részben természetesen a Holdra szállásról szól, másrészt megemlítődnek benne olyan, nemrég elhunyt rock­idolok, mint Chris Cornell és Malcolm Young. A slágeres Ruby azzal a szándékkal íródott, hogy még ­Paul McCartney is elismerően csettintsen, ha meghallja, és tökéletes ellentétben áll az azt követő, egy szál gitáros Wild and Willinggel. Az Eraserlandben és a közel tízperces záródalban, a Forever Chordsban tűnik fel leginkább, hogy Showalter mennyit köszönhet a lemezen őt kísérő My Morning Jacket tagjainak. A Pink Floyd-os hangulat persze egyáltalán nem meglepő, hiszen az MMJ billentyűse, Bo Koster közreműködött Roger Waters legutóbbi turnéján. Az album zárósora is beszédes, és keretbe foglalja a fő mondanivalót: a művész azt hangsúlyozza, hogy remélhetőleg ez a pozitív hangulat már soha sem ér véget.

Dead Oceans, 2019

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.