sziget - PEACHES

  • - minek -
  • 2010. augusztus 19.

Zene

Látszólag ellene dolgozik a sors: Peaches a júliusi portugál Marés Vivas fesztiválon mamutnak öltözve (!) óvatlanul leugrik a dobfelszerelésről, és szétroncsolja jobb bokáját. Ennek dacára egy kifejezetten virgonc Peaches mutatkozik be a Sziget közönségének: előbb konkrétan komondornak (na jó: meglehet, mamutnak) öltözve, majd kapucnis kamuflázsban ugrál és énekel - mögötte az extravagáns Sweet Machine trió nyomul.
Látszólag ellene dolgozik a sors: Peaches a júliusi portugál Marés Vivas fesztiválon mamutnak öltözve (!) óvatlanul leugrik a dobfelszerelésrõl, és szétroncsolja jobb bokáját. Ennek dacára egy kifejezetten virgonc Peaches mutatkozik be a Sziget közönségének: elõbb konkrétan komondornak (na jó: meglehet, mamutnak) öltözve, majd kapucnis kamuflázsban ugrál és énekel - mögötte az extravagáns Sweet Machine trió nyomul. Ám a trükk gyorsan leleplezõdik: megjelenik a valódi Peaches rózsaszín, dizájnolt tolószékben és a Talk To Me-vel vissza is veszi a színpadi hatalmat csaló dublõrjétõl. A gondosan koreografált Kerekesszék Show a késõbbiekben is zavarba ejtõ keveréke a hatásvadász elemek halmozásának, a gendersztereotípiák és a szexualitás témáit körbejáró elektro-glam-punk kabarénak, és a határokat nem ismerõ, polgárpukkasztó, bár néha kissé öncélú bohóckodásnak. Ha a zenekar és a fõhõsnõ nem volna elég erõs látvány, várnak ránk egyéb nyalánkságok. Például - a két pulikutya-parókás go go girlt is elhomályosító - Danny, a transzi nõvér, a tolószék hivatalos mozgatója, aki leragasztott szilikonmellekkel, egy szál - feketére festett, bõszen lengedezõ - faszban vonaglik a színpadon.

Az a meglepõ, hogy a sok-sok hatásvadászat (a fentieken kívül: dupla gitárpárbaj, a gerjesztett fénycsövön bemutatott hangszerszóló, no meg a lézerfény-"hárfával" indukált pittyegések) dacára jó koncertet élvezhetünk. Peaches szuggesztív és tehetséges elõadó, ráadásul a tavalyi I Feel Cream lemez ravaszul összerakott elektropop nótacsokra kiváló koncert-nyersanyag. Régi, kedvenc témái jó ürügyet kínálnak számára, hogy manipulálja a közönség várakozásait és vélekedéseit: felizgatja, majd rendre lehûti õket, s látnivalón fenemód jól érzi magát a gondosan összeválogatott stáb, a színpadot elborító fura embersereglet kellõs közepén. S a jó példa, mint e pont egyórás, frenetikus sikerû show is tanúsítja, rendkívül ragadós.

A38-Wan2 Színpad, augusztus 11.

**** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.