„Szinte tesók vagyunk”, mondta nekem tavalyelőtt Miles Kane a Szigeten az Alex Turnerhez fűződő viszonyáról, és nincs okunk kételkedni a szavaiban. Tényleg csak idő kérdése volt egy újabb Last Shadow Puppets-lemez azután, hogy az Arctic Monkeys frontembere és az akkoriban még viszonylag ismeretlen Kane 2008-ban kihozta a The Age of the Understatement című albumot. Azóta nehezen bírták egymás nélkül: Turner jelentős részben kivette a részét jó barátja első szólólemezének megírásából, míg Kane gyakori vendég volt az Arctic Monkeys koncertjein, arról meg már ne is beszéljünk, hogy manapság már egymás mellett is laknak Hollywoodban.
A zenei berkekben csak Milex néven emlegetett duó tavaly ismét felhívott egy-két régi cimborát: a producer James Fordot, valamint a vonós hangszerelések nagymesterét, Owen Pallettet, hogy a John Barry, Scott Walker vagy a korai Bowie által ihletett első lemez után összerakják a Serge Gainsbourg, Dr Hook, Isaac Hayes és a Style Council hatása alatt született másodikat. A két ficsúr most sincs rossz formában, ám itt valójában Pallett viszi el a show-t – de bárhogyan is, a csúcspontok nem hiányoznak: ezek közé az első albumot még elég komolyan megidéző Aviation, illetve az annak maximálisan hátat fordító Bad Habits tartozik, de élvezetes a lebegős, Beach Boys-os címadó dal, a remek hangzású Used to Be My Girl és a lennonos The Dream Synopsis is. Így ha a második album egy hajszállal kevésbé sikerült is izgalmasra, mint a debüt, még joggal várhatjuk nagyon a duó koncertjét a Szigeten.
Domino/Neon Music, 2016