Lemez

The Last Shadow Puppets: Everything You’ve Come To Expect

Zene

„Szinte tesók vagyunk”, mondta nekem tavalyelőtt Miles Kane a Szigeten az Alex Turnerhez fűződő viszonyáról, és nincs okunk kételkedni a szavaiban. Tényleg csak idő kérdése volt egy újabb Last Shadow Puppets-lemez azután, hogy az Arctic Monkeys frontembere és az akkoriban még viszonylag ismeretlen Kane 2008-ban kihozta a The Age of the Understatement című albumot. Azóta nehezen bírták egymás nélkül: Turner jelentős részben kivette a részét jó barátja első szólólemezének megírásából, míg Kane gyakori vendég volt az Arctic Monkeys koncertjein, arról meg már ne is beszéljünk, hogy manapság már egymás mellett is laknak Hollywoodban.

A zenei berkekben csak Milex néven emlegetett duó tavaly ismét felhívott egy-két régi cimborát: a producer James Fordot, valamint a vonós hangszerelések nagymesterét, Owen Pallettet, hogy a John Barry, Scott Walker vagy a korai Bowie által ihletett első lemez után összerakják a Serge Gainsbourg, Dr Hook, Isaac Hayes és a Style Council hatása alatt született másodikat. A két ficsúr most sincs rossz formában, ám itt valójában Pallett viszi el a show-t – de bárhogyan is, a csúcspontok nem hiányoznak: ezek közé az első albumot még elég komolyan megidéző Aviation, illetve az annak maximálisan hátat fordító Bad Habits tartozik, de élvezetes a lebegős, Beach Boys-os címadó dal, a remek hangzású Used to Be My Girl és a lennonos The Dream Synopsis is. Így ha a második album egy hajszállal kevésbé sikerült is izgalmasra, mint a debüt, még joggal várhatjuk nagyon a duó koncertjét a Szigeten.

Domino/Neon Music, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.