Koncert

The Raveonettes

Zene

Ha van zenekar a Black Rebel Motorcycle Club mellett, amelyik miatt a Jesus and Mary Chain nagy valószínűséggel újjáalakult, akkor az a Raveonettes. Persze a dán duó zenéjében ott van még egy és más: az Everly Brothers, a Ronettes (lásd már a nevet is) vagy a Shirelles vokálparádéja, a Doors dekadenciája és a Velvet Underground borultsága - akik nélkül persze soha nem lett volna Jesus and Mary Chain sem. A fent említett összetevők mind ott pezsegtek a Raveonettes budapesti koncertjén is (persze főleg a Reid fivérek követelhették volna joggal, hogy adják vissza nekik az életművüket), és a rengeteg hangmintának köszönhetően sokszor jóval több minden hallatszott, mint amire a színpadon egy dobossal kiegészülő kettős képes lehetne. Döbbenet amúgy, hogy a két főtag mennyire különbözik egymástól: Sune Rose Wagner a baseballsapkájában és szakadt pólójában úgy nézett ki, mint egy horrorfilm első mellékszereplője, aki megtankolja a potenciális áldozatok autóját egy isten háta mögötti benzinkúton, és még be is szól valami kétértelműt. Sharin Foo viszont, aki a backstage-ben még sikeresen testesítette meg az átlagos skandináv nőt, a megfelelően adagolt sminknek és a nyakába akasztott basszusgitárnak köszönhetően hibátlan popistennővé változott. A színpadon azért inkább Wagner dominált, és kiderült, hogy a gitárok mellett az ének is alaposan meg van effektezve a koncerteken. Ezen a bulin természetesen az új albumról, az Observatorról, valamint a Lust Lust Lustról szólt a legtöbb szám, de bebizonyosodott, hogy a zenekar legjobb dala ma is a Love In A Trashcan, ami sikeresen dobta fel a hangulatot a koncert közepén, és táncoltatta meg a szokásosnál kicsit talán passzívabb közönséget. A végeredmény egy 75 perces klubbuli lett, sok-sok torzítással, jól összehangolt vokálokkal, végig kellemes színvonalon, kevés csúcsponttal és rengeteg csajjal a nézőtéren.

A38 hajó, február 13.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.