Koncert

The Raveonettes

Zene

Ha van zenekar a Black Rebel Motorcycle Club mellett, amelyik miatt a Jesus and Mary Chain nagy valószínűséggel újjáalakult, akkor az a Raveonettes. Persze a dán duó zenéjében ott van még egy és más: az Everly Brothers, a Ronettes (lásd már a nevet is) vagy a Shirelles vokálparádéja, a Doors dekadenciája és a Velvet Underground borultsága - akik nélkül persze soha nem lett volna Jesus and Mary Chain sem. A fent említett összetevők mind ott pezsegtek a Raveonettes budapesti koncertjén is (persze főleg a Reid fivérek követelhették volna joggal, hogy adják vissza nekik az életművüket), és a rengeteg hangmintának köszönhetően sokszor jóval több minden hallatszott, mint amire a színpadon egy dobossal kiegészülő kettős képes lehetne. Döbbenet amúgy, hogy a két főtag mennyire különbözik egymástól: Sune Rose Wagner a baseballsapkájában és szakadt pólójában úgy nézett ki, mint egy horrorfilm első mellékszereplője, aki megtankolja a potenciális áldozatok autóját egy isten háta mögötti benzinkúton, és még be is szól valami kétértelműt. Sharin Foo viszont, aki a backstage-ben még sikeresen testesítette meg az átlagos skandináv nőt, a megfelelően adagolt sminknek és a nyakába akasztott basszusgitárnak köszönhetően hibátlan popistennővé változott. A színpadon azért inkább Wagner dominált, és kiderült, hogy a gitárok mellett az ének is alaposan meg van effektezve a koncerteken. Ezen a bulin természetesen az új albumról, az Observatorról, valamint a Lust Lust Lustról szólt a legtöbb szám, de bebizonyosodott, hogy a zenekar legjobb dala ma is a Love In A Trashcan, ami sikeresen dobta fel a hangulatot a koncert közepén, és táncoltatta meg a szokásosnál kicsit talán passzívabb közönséget. A végeredmény egy 75 perces klubbuli lett, sok-sok torzítással, jól összehangolt vokálokkal, végig kellemes színvonalon, kevés csúcsponttal és rengeteg csajjal a nézőtéren.

A38 hajó, február 13.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.