Lemez

Trevor Horn: Reimagines the Eighties

  • - legát -
  • 2019. március 28.

Zene

Kevés olyan köny­nyű­zenei kiadvány van, amelyik nem a Buggles Video Killed The Radio Star című 1979-es számának megjelenéséhez köti annak a sokak szerint rémes korszaknak az eljövetelét, amit a „nyolcvanas évek popzenéje” címkével emlegetnek. A brit duó egyik tagja, Trevor Horn azonban nemcsak e látnoki slágerrel vette ki a részét az ámokfutásból; túlzás nélkül állíthatjuk, hogy produceri működése legalább akkora hatással volt a korszak hangzására, mint George Martiné 15–20 évvel korábban.

Trevor Horn tehát jó ideje tiszteletre méltó, legendás szakember, bár aktuális munkái nem sok vizet zavarnak. Legújabb lemeze sem ígér egyebet, mint a nyolcvanas évek „újragondolását”, Horn tizenkét közismert korabeli slágert hangszerelt át, s énekeltetett el mindenféle sztárokkal. A recept alapján izgalmas is lehetne a produkció, ki ne lenne kíváncsi arra, hogy Seal mit kezd az Ashes to Ashes című Bowie-klasszikussal, hogyan boldogul Robbie Williams a Tears For Fears Everybody Wants to Rule the World című dalával, hát még Jim Kerr (Simple Minds) a
Dire Straits-féle Brothers in Armsszal és így tovább. A baj csak az, hogy Horn ahelyett, hogy valóban új (vagy akár régi) fazont adna a világslágereknek, inkább a kockázatmentes nagyzenekari hangzást részesíti előnyben, olyan kiszámítható dolgokat, amit egy átlagos zeneakadémista bármikor fél kézzel kottára vet. Így aztán hiába a sztár- és slágerparádé, a produkció leginkább egy olyan szilveszteri műsorszámot juttat eszünkbe, ahol az a szenzáció, hogy klasszikus zenészek kísérnek popsztárokat.

BMG, 2019

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.