Lemez

Trevor Horn: Reimagines the Eighties

  • - legát -
  • 2019. március 28.

Zene

Kevés olyan köny­nyű­zenei kiadvány van, amelyik nem a Buggles Video Killed The Radio Star című 1979-es számának megjelenéséhez köti annak a sokak szerint rémes korszaknak az eljövetelét, amit a „nyolcvanas évek popzenéje” címkével emlegetnek. A brit duó egyik tagja, Trevor Horn azonban nemcsak e látnoki slágerrel vette ki a részét az ámokfutásból; túlzás nélkül állíthatjuk, hogy produceri működése legalább akkora hatással volt a korszak hangzására, mint George Martiné 15–20 évvel korábban.

Trevor Horn tehát jó ideje tiszteletre méltó, legendás szakember, bár aktuális munkái nem sok vizet zavarnak. Legújabb lemeze sem ígér egyebet, mint a nyolcvanas évek „újragondolását”, Horn tizenkét közismert korabeli slágert hangszerelt át, s énekeltetett el mindenféle sztárokkal. A recept alapján izgalmas is lehetne a produkció, ki ne lenne kíváncsi arra, hogy Seal mit kezd az Ashes to Ashes című Bowie-klasszikussal, hogyan boldogul Robbie Williams a Tears For Fears Everybody Wants to Rule the World című dalával, hát még Jim Kerr (Simple Minds) a
Dire Straits-féle Brothers in Armsszal és így tovább. A baj csak az, hogy Horn ahelyett, hogy valóban új (vagy akár régi) fazont adna a világslágereknek, inkább a kockázatmentes nagyzenekari hangzást részesíti előnyben, olyan kiszámítható dolgokat, amit egy átlagos zeneakadémista bármikor fél kézzel kottára vet. Így aztán hiába a sztár- és slágerparádé, a produkció leginkább egy olyan szilveszteri műsorszámot juttat eszünkbe, ahol az a szenzáció, hogy klasszikus zenészek kísérnek popsztárokat.

BMG, 2019

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.