rés a présen

Túl a zenén

  • rés a présen
  • 2022. március 2.

Zene

Dés András ütőhangszeres, jazz-zenész

rés a présen: Bécsben élsz, de hamarosan lesz egy koncerted Budapesten Manu Domergue francia énekessel és történetmesélővel. Vele hol ismerkedtél meg?

Dés András: Még a lengyelországi Żoryban rendezett Voicingers fesztiválon. 2016 óta minden évben meghívnak oda, workshopokat tartok és koncertezem. A sors játékának köszönhetően közös szobába kényszerültünk, aztán kiderült, hogy nem csak szobatársként, de zenészként is jól tudunk együttműködni. Azóta terveztük, hogy együtt zenéljünk, és most végre megtörténik: március 11-én a CEU Young Musicians Concert Series keretében Domergue–Dés Quartet néven mutatkozunk be.

rap: Akkor legalább négyen vagytok. Ki a másik kettő?

DA: Két olyan fiatal és nagyszerű hazai dzsesszzenészt hívtunk partnernek, akikkel szintén régóta szerettem volna együtt játszani: a zongorista Oláh Krisztiánt és a nagybőgős Gyányi Marcellt. Saját szerzeményeket játszunk, reményeim szerint komoly mélységekkel és szédítő magasságokkal. Manu meghatározó példaképe volt a nemrég elhunyt magyar énekes óriás, Winand Gábor, emiatt külön megtiszteltetés számára Budapesten énekelni.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

A végtelenített Simonka-per a bírói függetlenség árnyékában

A Simonka-per bírája, Laczó Adrienn lemondása nem a politikus elleni büntetőperről szól, de azt (is) nagymértékben befolyásolja. Egyrészt a szemünk előtt játszódik le egy irreálisan elhúzódó elsőfokú bírósági eljárás, másrészt a bírósági szervezet súlyos rendszerhibái mutatják, hogy egy tárgyalás hogyan fordul bohózatba és mi lesz a bírói autonómiával.