Lemez

Wolf Alice: My Love Is Cool

  • Lang Ádám
  • 2015. augusztus 3.

Zene

Az új évezred rockzeneka­rai­tól a legtöbb, ami elvárható, hogy a korábbi évtizedek hagyományaiból néhány elemet kiemelve olyan számokat írjanak, amik létezhettek volna korábban is, de valamiért rájuk maradt a megírásuk. A grunge és a folk szerelemgyerekeként jellemzett londoni Wolf Alice jó példa lehet erre. Az elmúlt években kiadott kislemezeikkel előbb hazájukban, majd tavaly a Hátrahagyottakban felcsendülő Moaning Lisa Smile-lal Amerikában is ismertek lettek, mire azonban eljutottak az első lemezükig, a szerelemgyermeket egyre inkább a zajos gitárok és a popos dallamok kezdték érdekelni. Így a My Love Is Cool már a Veruca Salt és a My Bloody Valentine világa felé kalandozva adja a 90-es évek gitárzenéinek nosztalgikus kivonatát. Mindezt úgy, hogy közben tartalmazza a korszak lemezeinek jellemző szerkesztési hibáit is.

Ugyan Ellie Rowsell, a frontlány szuperjól játszik az érzelmek teljes skáláján az érzéki tónusoktól az üvöltözős kitörésekig, azért jó, hogy nem kazettán kell hallgatni a lemezt. Így ugyanis kivehető a playlistből a folkos nyitódal, az album ívét megtörő power ballada (amit a dobos énekel), valamint a szünet után következő, bónusztrekkel megtoldott zárószám. Ami azonban ezután marad, olyan homogén zsánerlemez bő félórában, amivel úgy lehet visszamenni az utóbbi években újra legitimált kilencvenes évekbe, hogy közben nem olyan számokat kell hallgatni, amelyek – épp a rájuk rakódott két évtizedes hagyomány miatt – már sohasem szólhatnak olyan frissen, mintha mai fiatalok írták volna meg őket.

Dirt Hit, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.