Koncert

Wovenhand

  • - greff -
  • 2014. június 29.

Zene

Ha a memóriám nem tréfál meg, akkor ez volt a legelső alkalom, hogy a hazánkban már sokadszorra fellépő David Eugene Edwards az egész koncertet állva játszotta végig. Ez pedig igen erősen befolyásolta a hangzást, hiszen a gitárszék mellőzése az akusztikus hangszerek szinte teljes száműzését is magával vonta, vagyis a Wovenhand ezúttal a furcsafolkos oldala helyett gyakorlatilag mindvégig a rockos arcát mutatta a közönségnek.

Nincs ez másként a zenekar egészen kiváló új lemezén, a koncerten alaposan feltárt Refractory Obdurate-en sem. A Wovenhand jelenleg kvartettként, kétgitáros felállásban játszik, és kifejezetten brutális megszólalásra tör: az új lemezről előhúzott Hissben, vagy az előző album, a The Laughing Stalk záró számában, a Glistening Blackben könnyedén elhajtották magukat addig a fenyegető égzengésig, amely még a mostanában egyre közelebbi rokonuknak tűnő Swans koncertjein is a ritkább pillanatok közé tartozik. A bandanás másodgitáros egyébiránt a látványnak is jót tett, hiszen a fehér westernkalapban színpadra lépő, a korábban látottaknál néhány fokkal kevésbé zaklatott fővezérrel együtt eredményesen testesítette meg a szakállas alkoholistának mutatkozó foglyait (vagyis a dobost és a basszert) a vérdíjért a vadnyugaton keresztülcipelő fejvadász klasszikus alakját. De azért nem csak a szétrepedő korszakok koromsötét éjszakáiról szólt a koncert: a szintén friss és nagyon eleven Good Shepherd, amely mintha a korai Cult vibrálását élesztené újra, egy alternatív univerzumban rádiós sláger is lehetne akár. Edwards koncertjeinél talán már le sem szükséges írni, de azért álljon csak itt, hogy az első hangtól az utolsóig hibátlanul és teljes szívből játszott mind a négy zenész - hiányérzetet így aztán csak a ráadás rövidsége kelthetett, amikor is mindenki lélegzet-visszafojtva várt legalább egy vagy két 16 Horsepower-számot, de a zenekar végül nem vitte be a kegyelemdöfést.

A38 hajó, május 21.

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.

Fagin elsápad

Pong Dzsun Ho társadalmi szatírái, Guillermo del Toro árvái, vagy épp Taika Waititi szeretnivalón furcsa szerzetei – mindegy, merre járunk, a kortárs filmben lépten-nyomon Charles Dickens hatásába ütközünk.