A szerk.

A reakcióidő

A szerk.

Nem sokkal azután történt, hogy Oroszország megtámadta Ukrajnát. Már túl voltunk pár kisebb-nagyobb oroszországi háborúellenes tüntetésen, s mindenki tudta, hogy a tiltakozókat könyörtelenül megveri, elviszi a rohamrendőrség, s az is közismertté vált, hogy hogyan bánnak a szervek a letartóztatottakkal.

Egy bátor demonstráló ennek dacára is – tudván, hogy semmi jóra nem számíthat – különös kísérletbe kezdett, talán a Vörös téren. Fogott egy A4-es papírlapot, rajta a nagy semmivel vagy valami neutrális szöveggel, kiállt vele térre, s úgy mellmagasságban felmutatta. Vizsgálatának tárgyát ugyanis az képezte, hogy elviszi-e a rendőrség e cselekedetéért, mondjuk  kettő percen belül?

A kísérletről készült felvétel ugyancsak bejárta a világot, s alulmúlta a legpesszimistább várakozásokat is: nemhogy két percen belül, de szó szerint semmi perc alatt vitték el (az ördög se gondolta volna, hogy ez a kissé lehasznált fordulata a nyelvünknek, ez a „semmi perc alatt” egyszer valódi, lemérhető tartalommal telik meg – most megtörtént). Nem tudjuk, hogy mi lett az illetővel, mikor engedték el, min kellett keresztülmennie az eljárás során, egyáltalán kiengedték-e azóta, s milyen következményekkel számolhat. A háború immár két hónapja tart, Oroszország mind gyalázatosabb eszközökhöz folyamodik, a helyi tiltakozásokról szóló hírek is megritkultak – aligha véletlenül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.