A szerk.

A szégyen kapui

A szerk.

„Csütörtökön újabb forradalmi lépés következik a budapesti közlekedésben: átadják az első beléptetőkapukat a Deák Ferenc téri metróállomáson” – írta 2017. augusztus 30-i közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), mely közlés arra viszont – a maga szempontjából érthetően – nem tért ki, hogy a kapukat sajnos nem lehet használni, a rendszer ugyanis nem működik.

És nem is csak ezért volt kissé meghökkentő „forradalmi lépésről” beszélni. (A beléptetőkapuk az e-jegyrendszert szolgálták volna ki, amelynek lényege az lett volna, hogy a fővárosi tömegközlekedési eszközökön forinttal feltöltött kis plasztikkártyával lehessen utazni, s a kártyáról időarányosan vonja le a viteldíjat a közlekedési cég.)

Alig egy hónappal korábban a társaság már égett egy nagyot a vizes vb-re időzített online jegyértékesítési rendszerrel, amelyet már az első napon meghekkeltek. „Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt, higgyék el, engem és kollégáimat is az a cél vezé­relt, hogy a közösségi közlekedést használók könnyen elérhető, gyors és ügyfélbarát megoldást vehessenek igénybe” – sírta el magát július végén Dabóczi Kálmán, a BKK akkori vezérigazgatója, aki akkor még azzal vigasztalhatta magát, hogy alig egy hónap múlva már tényleg olyan „ügyfélbarát megoldást” villant, hogy a fal adja a másikat.

De aztán mégsem, lásd mint fent. Amikor a Deák téren 2017. szeptember 1-től domborító 10 darab kapuról is hamar kiderült, hogy legfeljebb a jövőben fognak majd működni, a BKK tovább vicceskedett: „Néhány hetes ismerkedési időszakot követően, mikor az utasok már megszokták a kapukon történő áthaladást, további funkciók is tesztelésére kerülnek.” A cég nem vesztette el a lelkesedését: a „metró területére történő belépésre használt kapuk várhatóan 2018-tól záródnak majd!” Következőleg október 15-én üzemelték be a kapukat, de ez is kamu volt, hiszen akkor sem működtek. „A kapuknál történő belépésnél továbbra is a megszokott módon történik az utazási jogosultságok ellenőrzése” – nyugtatott meg mindenkit ekkor a BKK a tekintetben, hogy ha az e-jegyrendszer nem is, de a jegyellenőrzés zavartalanul üzemel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.