Kiderült: a tulajdonos nyomására levettek, visszatartottak, átírtak cikkeket a Tarjányi alapította lapnál

  • narancs.hu
  • 2019. január 16.

Belpol

A 444.hu cikkében érdekes információk derültek ki Tarjányi Péter máig átláthatatlan finanszírozású lapja belső működéséről.

Tavaly év végén írtuk meg, hogy megszűnik Tarjányi Péter lapja, a zoom.hu.

A portál 2017 nyarán indult ismeretlen pénzekből, amikről a mai napig nem sikerült pontosan kideríteni, honnan származnak. Hogy pontosan mi volt az oldal létrehozásának célja, azt legalább annyi kérdőjel övezi, mint a lap finanszírozását, mindkettőről csak félinformációi vannak az egykor ott dolgozó újságíróknak is.

Részben ezeket a beszámolókat feldolgozva, a  444.hu terjedelmes írást közölt ma a portálról, melyből többek között kiderül, hogy tulajdonosi nyomásra többször levettek, visszatartottak, és át is írtak a kormánynak kellemetlen anyagokat.

Az egyik ilyen nagyobb publicitást kapott ügy alig néhány héttel a start után történt, egy szeptemberi pénteken Tarjányi levetetett egy Magyar Nemzetből szemlézett cikket, ami az Orbán-család gazdagodását firtatta, „Furcsa pénzmozgás az Orbán-család cégénél” címmel.

De szintén a zoom.hu-hoz köthető annak a Botkát lejárató cikksorozatnak az elindítása, ami végül hozzájárult az MSZP-s politikus visszalépéséhez.

Több újságíró is mesélt a 444-nek arról, hogy szeptemberben Tarjányi megakasztotta Veres Viktor, Csepregi János Botond és Kovács István cikksorozatát arról az adriai jachtról, amelyet először Németh Dániel kollégánk fotózott le, és amelyet Mészáros Lőrinc és barátai használtak. A portál arról is ír, hogy ehhez az ügyhöz tartozott egy deal is, ami szerint az ígéret az volt, ha néhány hétig jegelik a sztorit, később az Artemy fedélzetére is felmehetnek.Erre sosem került sor, a cikksorozat pedig kimúlt.

Egy anonimitást kérő belpolos szerző 2017 végén befejezett egy cikket, ami Habony Árpád volt élettársához, Kaminski Fannyhoz kapcsolódott. A lapvezetés kerek egy éven keresztül hitegette a szerzőt, hogy nemsokára kimegy az írás,később világosság tették számára, hogy a tulaj nem akarja magára haragítani az érintetteket, így az anyag sosem jelent meg.

Viszont olyan cikk megjelent – szerző nélkül, valamint a szakmai normákat figyelmen kívül hagyva –, amit később a kormányközelbe sodródott Origo kiemelt helyen szemlézett, azonban azt senki nem tudta megmondani, hogyan került a Tarjányi-lap oldalára a cikk.

Ezen kívül a cikkben szó esik még Tarjányi kétes cégügyeiről és politikai probálkozásairól is és arról is, hogy a kollégák rendszeresen késve és néha "zacskóból" kaptak fizetést.

A teljes cikk elolvasható itt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.