175-en élnek a röszkei tranzitzónában, ebből 99-en gyerekek

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 3.

Belpol

A kormány továbbra is fenntartja a "tömeges bevándorlás okozta válsághelyzetet".

Szél Bernadett független, Potocskáné Kőrösi Anita jobbikos és Bősz Anett, a liberálisok képviselője személyesen jártak a déli határon lévő tranzitzónában megnézni az ott uralkodó állapotokat, a helyszínről Facebook-videóban jelentkeztek be, melyben megosztják tapasztalataikat.

A videóból kiderül. hogy összesen 175 ember tartózkodik jelenleg a tranzitzónában, akik közül 99 gyermek és egy kísérő nélküli kiskorú. Őket azért tarthatják még mindig itt, mert hivatalosan még mindig "tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet van", így a gyerekek nem kerülnek át például a fóti otthonba. Van olyan család, aki már több mint egy éve él a zónában. A körülményeket börtönszerűnek nevezik a videóban és arról is szó esik, hogy akadozik az egészségügyi ellátás is.

A videóban látható egy tájékoztató tábla, melyen az olvasható, hogy a tranzitzónában nyújtott szolgáltatások fejlesztése uniós társfinanszírozásból valósul meg.

A teljes videó megtekinthető a Facebookon.

Szél Bernadettel múlt héten megjelent lapszámunkban közöltünk terjedelmes interjút, melyben szintén szóba kerül, hogy milyen tapasztalatokat szerzett a tranzitzónában, mennyi embertelenséget és emberséget látott ott.

Szél Bernadett az LMP-ről: Először meg kellett bocsátanom nekik

A független képviselő hosszan beszélt a korábbi pártjában ért sérelmekről. Hosszú interjút olvashatnak a frissen megjelenő Magyar Narancsban a tavaly ősz óta független képviselőként dolgozó Szél Bernadettel.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.