A Hit Gyülekezetének útja a lázadástól a Fideszig

A Bibliából kiolvasott érdek

Belpol

Nagy utat járt be a pünkösdi-karizmatikus imakörként indult, a rendszerváltás idején az SZDSZ-szel szövetséges gyülekezet, mire bevett egyházként megérkezett a Fidesz kebelére. Érkeznek a NER-milliárdok, Németh Sándor vagyona is többmilliárdosra duzzadt. A vezető lelkész pedig a „sátáni globalista kormányzás” ellen folytat kampányt.

Németh Sándor lelkész júniusban a Miért nem támogatjuk a globalista kormányzást? című prédikációjával elindította a Fidesz melletti választási kampányát. Ez nem meglepő, a Hit Gyülekezete (HGY) vezető lelkésze évek óta kifejezi egyetértését Orbán menekültpolitikájával vagy épp megvető brüsszelezésével. Bár a lelkész és más „hitesek” állítják, a gyülekezetben nem biztatnak konkrét pártok támogatására, a prédikációkban a pártnevek kimondása nélkül is egyértelmű, melyik a jézusi választás: a bibliai igazságért a Földön harcoló, „felkent” keresztények nem támogathatják a globalista kormányzást, az ugyanis az ördög megtestesülése, az isteni világrend csak a „szuverén”, „patrióta” állam lehet. Németh szerint a globalizmus távlati célja, hogy a hitetlenek erőszakosan átvegyék istentől a világ irányítását, s elpusztítsák a kereszténységet, „a krisztusi fajt, amihez mi tartozunk”. Ha ők győznek, megakadályozzák, hogy belépjünk a mennybe.

A sátáni globalista támadásra konkrét példákat is hoz: a „genderideológiával” a világtörténelemben először megindult a lázadás az isteni biológiai rend ellen, és a gyerekek elleni kegyetlen támadás folytatódni fog, ha az ellenzék kerül hatalomra. A G7-csúcson a világhatalmak által javasolt globális adóminimum ördögi támadás a keresztény önrendelkezés ellen, ráadásul a jelenések könyvében leírt vadállat éppen hétfejű. Van tovább is: az EU-s ügyészség, ha Magyarország csatlakozna, bilincsben vihetné el innen azt, aki felszólal a gender­propaganda ellen, véli Németh, aki szerint a Biden által kirakott BLM-zászlók is mutatják a „nyugati kommunizmus” feléledését, s ez már veszélyesebb fenyegetés, mint a nemzetiszocializmus. Trump leváltása is kétséges volt, és az új izraeli „balliberális” kormány sem tükrözi a választók akaratát: átverések zajlanak a világban, és Magyarországon is ez lesz, ha nem jön meg a választók esze, „ezért beszélek erről idő előtt” – így Németh Sándor. A legfőbb király alkirályai, tehát a hitesek feladata, hogy megsegítsék Isten harcát, mert nekik ez hatalmukban áll: aki nem megy harcba és megkíméli az ellenségét, az megfizeti az árat, és felelőssé válik az ördög térnyerésében. Németh hetente többször prédikál, a Gyömrői úti Hit Csarnokban elmondott beszédeit közvetítik a YouTube-on, az ATV-n, lemennek a Hit Rádióban, a Spirit FM-en. A HGY hetilapja, a Hetek nem közli ezeket, de az egyik júniusi szám vezércikke „a fehérek ellen rasszista, nagyvárosokat háborús zónává alakító BLM” felkarolta, majd a „progresszívek” által „dogmává tett” meccs előtti letérdelésről tökéletesen illene egy Németh-beszédbe, vagy éppen bármelyik kormánypropaganda-felületre.

Németh Sándor több mint harminc éve prédikál, egyes volt hitesek a beszédeit agymosásnak, fanatizálásnak nevezik, a gyülekezeten belül viszont a spirituális töltekezés legszentebb formájának tartják. Sokan hiszik: ha lemaradnak róla, kiszolgáltatják magukat a balszerencsének, az ördögi erőknek. A Hit Csarnok előterében pénzváltó működik; a pénzadomány, a „tized” átadását a HGY-ben a „vetés-aratás” fogalompárral írják le: a pénzadomány egyszerre bizonyítja, hogy az adakozó jó úton járt eddig, de biztosítja azt is, hogy a jövőben szellemi és anyagi értelemben is gyarapodjon. A láthatatlan világban zajló isteni háborút a világban nemcsak imacsoportok könyörgésével – választási vagy sportgyőzelemért, az ellenségek megbüntetéséét is imádkoznak –, de konkrét tettekkel is meg kell támogatni, mert a gazdasági-politikai hatalom és társadalmi befolyásszerzés fontos feladat.

Nem csak lélekkel

A Németh Sándor egyszemélyi vezetése alatt álló HGY a rendszerváltás óta aktívan igyekezett befolyásolni a pártpolitikai életet, a különböző választásokat és a közbeszédet, s folyamatosan szövetségeseket keresett saját érdekei érvényesítésére. Aktív hitesek szerint ez természetes folyamat, és valójában a közélet változik a HGY körül; mások viszont Németh egyéni érdekektől sem mentes helyezkedését látják benne, amihez nemcsak a hívek odaadó lelkesedését, hanem a pénzét is felhasználja.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.