A rendőrség mossa kezeit: jogszerű, szakszerű és arányos volt a sokkoló használata a Margit hídon

Belpol

Mindezt parancsnoki vizsgálat mondta ki.

A rendőrség hosszú közleményt adott ki a hétfői sokkolóhasználattal kapcsolatban, amely szerint a parancsnoki kivizsgálás jogszerűnek, szakszerűnek és arányosnak találta az elektromos sokkoló használatát hétfőn a Margit hídon tartott tüntetés egyik résztvevőjével szemben.

A tüntetés vége után a résztvevők nem hagyták el az úttestet és a síneket, ezért a rendőrök többször felszólították őket, hogy menjenek fel a járdára - áll a közleményben.

Egy úttesten ülő 42 éves férfival szemben a felszólítást követően testi kényszert alkalmaztak, de ő úgy összekapaszkodott egy szintén az aszfalton ülő nővel, hogy a kezeik szétfeszítése sérülés veszélyével járt volna. Ekkor -a jogszerű rendőri intézkedéssel szembeni ellenszegülés megtörésére - a helyszínbiztosítás parancsnoka kilövőfej nélküli elektromos sokkoló eszköz alkalmazására adott utasítást.

Az intézkedő rendőr kétszer figyelmeztette a földön ülő férfit az eszköz használatára, s azt a test érintése nélkül a levegőbe szikráztatta. Mint írják, a figyelmeztetések nem vezettek eredményre, ezért a rendőr a sokkolót két másodpercig a férfi ruházatán keresztül a combjához érintette.

Az eszköz alkalmazásának hatására a férfi elengedte a nőt, a rendőrök mindkettőjüket felkísérték a járdára. A férfi a szabálysértés tényét elismerte, a szabálysértési nyilatkozatot kitöltötte és aláírta.

A rendőrség kitért arra is, hogy a férfi a rendőrök kérdésére elmondta, zsibbadást érez a combján, illetve enyhe bőrpír keletkezett a lábán, egészségügyi ellátást nem kért. Előállítása után a rendőrkapitányságon a mentőszolgálat munkatársai megvizsgálták, és megállapították, hogy nem igényel orvosi ellátást.

Ahogy azt mi is megírtuk, olyannyira rákaptak a rendőrök a sokkoló használatára, hogy ma is bevetették az eszközt egy kilakoltatást akadályozó aktivista ellen:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.