Az osztrák közlekedési miniszter úgy döntött, bírósághoz fordulnak a GYSEV vezérigazgató-helyettesének kirúgása miatt

  • narancs.hu
  • 2023. december 1.

Belpol

Lázár Jánossal is találkozott, de nem tudtak megállapodni.

Leonore Gewessler, Ausztria környezetvédelmi, közlekedési, innovációs és technológiai minisztere a RTL Híradónak nyilatkozva elmondta, az osztrák állam a hét elején fordult a magyar bíróságokhoz a GYSEV osztrák vezérigazgató-helyettesének kirúgása az ügyben.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, november elején Lázár János építési és beruházási miniszter elbocsátotta Hana Dellemant, a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) vezérigazgató-helyettesét, az ausztriai kirendeltség vezetőjét. Az osztrák szaktárca akkor azt közölte, Hana Dellemannt érdemi indoklás nélkül távolították el posztjából, ezért jogi útra szeretnék terelni az ügyet.

Leonore Gewessler a Híradónak elmondta, a cégnek nagyon eredményes közös történelme van, amely azon alapszik, hogy külön döntenek a saját országukra, a saját hálózatukra vonatkozó kérdésekben, erről pedig szerződéses megegyezések is születtek, ám ez a megegyezés csak az idei év elejéig tartott, amikor az első jeleit látták annak, hogy a közös döntéshozatal egyre nehezebb. Ennek egyik példájának nevezte a GYSEV osztrák vezetőjének menesztését.

„Természetesen ezt nem fogadhatjuk el, mivel ez ellentétes a régóta fennálló szerződéses megállapodásunkkal, ezért is kell most bírósághoz fordulnunk”

– mondta az osztrák közlekedési miniszter, hozzátéve, ők sosem szóltak bele a magyar fél döntéseibe, és ezt Magyarországnak sem lenne szabad. „Hana Delleman elbocsátása fenyegetést jelent a cég jövőjének fenntarthatóságára nézve Ausztriában és Magyarországon. Azért kellett lépnünk, hogy megakadályozzuk a további károkat” – fogalmazott a politikus.

Az osztrák közlekedési miniszter azt is elárult, nemrég személyesen is egyeztetett Lázár Jánossal. A budapesti találkozóról elmondta: „Megismertük egymás álláspontját, de ezen a megbeszélésen nem találtunk módot a közös továbblépésre. Jeleztem neki, hogy ezen a ponton nincs más választásom, mint bíróságra vinni az ügyet.”

A GYSEV osztrák-magyar vasúttársaságnak három tulajdonosa van: az osztrák és a magyar állam, valamint a Strabag nevű ausztriai cég. A magyar fél a többségi tulajdonos, 65,5 százalékát birtokolja a cégnek, 28,3 százalékot az osztrákok, míg a Strabagnak 6,3 százalékos tulajdonrésze van. A Híradó szerint Lázár János nemrégiben felvetette, hogy a magyar állam megvásárolná a Strabag tulajdonrészét, később pedig már arról is beszélt, hogy akár minden osztrák érdekeltséget kivásárolnának a GYSEV-ből. Leonore Gewessler szerint azonban a részvények eladása nem indokolt.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Önarckép feketével

  • - turcsányi -

Ha van igazság a földön, Bert Schneiderből hétcsillagos hollywoodi aranyifjú válik. Egy léha, semmirekellő alak a sztárjelöltek örökké vidám, szőke és bikinis karéjában, a nyitott tetejű sport Mercije oldalának támaszkodva, golfhoz öltözve néz el a távolba, s számolja Los Angeles mindig felhőtlen egén az angyalokat.

Kiszámolós

Ha Ed Sheerannek van harminc kamionja, hat pengető alakú óriáskivetítője, öt saját fejlesztésű looper pedálja a forgószínpad öt különböző pontján, és 135 percet játszik – saját állítása szerint – nagyjából 70 ezer embernek, akkor hány keringős lüktetésű balladát játszhat el?

Az egyedüli boldogság

  • Balogh Magdolna

A dán írónő (1917–1976) bő öt évtizeddel ezelőtt befejezett, 1967 és 1971 között írt ön­életrajzi trilógiája azt az utat mutatja meg, ahogyan egy szegény sorsú, munkáskörnyezetben felnőtt lányból ismert és népszerű, számos díjjal kitüntetett szerző válik.

Térerő

A modern nagyváros az ipari forradalom következménye; a korábbiaktól gyökeresen eltérő termelési struktúra nyomán alakult ki az a térszövet, amelyben az európai civilizáció máig élni, bár lassan inkább csak túlélni próbál.

A vasutasok kérték

Talán Stephenson óta nem fordult elő, hogy egy működő vasúttársaság arra biztatta volna utasait, hogy ne vegyék igénybe a szolgáltatásait.

Magyar western fűnyíróval

Ha azt mondom, vásári bábjáték, azt mondod, Vitéz László. És persze Kemény Henrik. A műfaj magyarországi történetének meghatározó alakjai máig ott állnak minden, e hagyományt követő előadás mögött.

Veszélyes álmok

  • Eörsi Mátyás

Mire gondol az olvasó, ha azt hallja: „Zöld, biztonságos, versenyképes”? Vagy ezt: „Helyreállítás, erő és a hovatartozás érzése”? Esetleg ezt: „Együtt. Ellen­álló. Európa.”?