Ázsiai véleményvezéreket is hív a turisztikai ügynökség

  • narancs.hu
  • 2024. június 23.

Belpol

Az MTÜ szerint márpedig hasznot hozott a Budapest Influenszer Trip, folytatják.

Kisebb anyagi ráfordítással több országban népszerűsítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Magyarországot, mint korábban, és ezeknek a kampányoknak is köszönhető, hogy Budapesten a tavalyi év azonos időszakához képest 20 százalékkal nőtt a turisták száma – nyilatkozta az Indexnek Guller Zoltán, az MTÜ elnöke.

A hírportál azért kereste meg az ügynökség vezetőjét, mert a Budapest Influenszer Trip megrendezése miatt a Demokratikus Koalíció hűtlen kezelést emlegetett az elköltött több mint egymilliárd forint kapcsán, és feljelentést helyezett kilátásba, azt állítva, „az Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami ügynökség hiába fizetett gigantikus összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok még azt sem közölték posztjaikban, hogy Budapesten jártak”.

Guller Zoltán szerint a DK azért állít ilyet, mert nem érti, hogy miről van szó, nincs tisztában a szolgáltatásmarketing működésével. A meghívottak néhány nap alatt több mint ezer Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és több mint kétszáz TikTok-videóban osztották meg a budapesti élményeiket. Ez azt jelenti, 150 országban közel 340 millió követő szerezhetett valamilyen benyomást Budapestről. A szerződés 477 szponzorált tartalomról szólt, de ezt többszörösen túlteljesítették a meghívottak.

Tavaly az ügynökség nagyjából hatmilliárd forintot költött külföldi médiavásárlásra. Idén a külföldi marketingre szánt keret egy részéből nem a CNN forgat népszerűsítő filmet Magyarországról, hanem a meghívott tartalomgyártók. Az említett rendezvényre 14 ország 50 influenszerét és több mint száz hazai tartalomgyártót hívtak meg. Ami elkészült, annak a felhasználási jogát megkapta az ügynökség, a következő hónapokban a közösségi médiában ezt a több ezer posztot fogják újból megosztani. 

Az ötlet onnan származik, hogy az ügynökség észrevette, ha egy A-listás színész posztol valamit Budapestről,  amikor itt forgat, számottevően többen foglalnak szállást azon a helyen, ahol ő pihent, és többen mennek az étterembe, ahol vacsorázott. Guller Zoltán azt mondja, ekkora influenszer-médiatripet még senki sem hozott össze Európában, és meggyőződése, hogy a 25–40 éves korosztályt ezzel a kampányeszközzel lehet igazán elérni.  Az sem véletlen, mondta, hogy David Pressman amerikai nagykövet influenszerekkel vacsorázik, és nem a DK politikusaival.

Az ügynökség arra jutott, hogy ez a májusi esemény sikeres volt, ezért ősszel kínai, dél-koreai és japán influenszereket látnak vendégül, hogy az ottani emberek körében is népszerűsítsék Magyarországot. 

Guller az ügynökségnek az Orbán Ráhelhez fűződő kapcsolatáról azt mondta, az influenszertalálkozót az MTÜ szervezte, Orbán Ráhel pedig egy szolgáltató, neki voltak saját vendégei, de ők nem voltak részesei az MTÜ influenszertripjének. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk