Ázsiai véleményvezéreket is hív a turisztikai ügynökség

  • narancs.hu
  • 2024. június 23.

Belpol

Az MTÜ szerint márpedig hasznot hozott a Budapest Influenszer Trip, folytatják.

Kisebb anyagi ráfordítással több országban népszerűsítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Magyarországot, mint korábban, és ezeknek a kampányoknak is köszönhető, hogy Budapesten a tavalyi év azonos időszakához képest 20 százalékkal nőtt a turisták száma – nyilatkozta az Indexnek Guller Zoltán, az MTÜ elnöke.

A hírportál azért kereste meg az ügynökség vezetőjét, mert a Budapest Influenszer Trip megrendezése miatt a Demokratikus Koalíció hűtlen kezelést emlegetett az elköltött több mint egymilliárd forint kapcsán, és feljelentést helyezett kilátásba, azt állítva, „az Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami ügynökség hiába fizetett gigantikus összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok még azt sem közölték posztjaikban, hogy Budapesten jártak”.

Guller Zoltán szerint a DK azért állít ilyet, mert nem érti, hogy miről van szó, nincs tisztában a szolgáltatásmarketing működésével. A meghívottak néhány nap alatt több mint ezer Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és több mint kétszáz TikTok-videóban osztották meg a budapesti élményeiket. Ez azt jelenti, 150 országban közel 340 millió követő szerezhetett valamilyen benyomást Budapestről. A szerződés 477 szponzorált tartalomról szólt, de ezt többszörösen túlteljesítették a meghívottak.

Tavaly az ügynökség nagyjából hatmilliárd forintot költött külföldi médiavásárlásra. Idén a külföldi marketingre szánt keret egy részéből nem a CNN forgat népszerűsítő filmet Magyarországról, hanem a meghívott tartalomgyártók. Az említett rendezvényre 14 ország 50 influenszerét és több mint száz hazai tartalomgyártót hívtak meg. Ami elkészült, annak a felhasználási jogát megkapta az ügynökség, a következő hónapokban a közösségi médiában ezt a több ezer posztot fogják újból megosztani. 

Az ötlet onnan származik, hogy az ügynökség észrevette, ha egy A-listás színész posztol valamit Budapestről,  amikor itt forgat, számottevően többen foglalnak szállást azon a helyen, ahol ő pihent, és többen mennek az étterembe, ahol vacsorázott. Guller Zoltán azt mondja, ekkora influenszer-médiatripet még senki sem hozott össze Európában, és meggyőződése, hogy a 25–40 éves korosztályt ezzel a kampányeszközzel lehet igazán elérni.  Az sem véletlen, mondta, hogy David Pressman amerikai nagykövet influenszerekkel vacsorázik, és nem a DK politikusaival.

Az ügynökség arra jutott, hogy ez a májusi esemény sikeres volt, ezért ősszel kínai, dél-koreai és japán influenszereket látnak vendégül, hogy az ottani emberek körében is népszerűsítsék Magyarországot. 

Guller az ügynökségnek az Orbán Ráhelhez fűződő kapcsolatáról azt mondta, az influenszertalálkozót az MTÜ szervezte, Orbán Ráhel pedig egy szolgáltató, neki voltak saját vendégei, de ők nem voltak részesei az MTÜ influenszertripjének. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.