Ázsiai véleményvezéreket is hív a turisztikai ügynökség

  • narancs.hu
  • 2024. június 23.

Belpol

Az MTÜ szerint márpedig hasznot hozott a Budapest Influenszer Trip, folytatják.

Kisebb anyagi ráfordítással több országban népszerűsítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Magyarországot, mint korábban, és ezeknek a kampányoknak is köszönhető, hogy Budapesten a tavalyi év azonos időszakához képest 20 százalékkal nőtt a turisták száma – nyilatkozta az Indexnek Guller Zoltán, az MTÜ elnöke.

A hírportál azért kereste meg az ügynökség vezetőjét, mert a Budapest Influenszer Trip megrendezése miatt a Demokratikus Koalíció hűtlen kezelést emlegetett az elköltött több mint egymilliárd forint kapcsán, és feljelentést helyezett kilátásba, azt állítva, „az Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami ügynökség hiába fizetett gigantikus összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok még azt sem közölték posztjaikban, hogy Budapesten jártak”.

Guller Zoltán szerint a DK azért állít ilyet, mert nem érti, hogy miről van szó, nincs tisztában a szolgáltatásmarketing működésével. A meghívottak néhány nap alatt több mint ezer Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és több mint kétszáz TikTok-videóban osztották meg a budapesti élményeiket. Ez azt jelenti, 150 országban közel 340 millió követő szerezhetett valamilyen benyomást Budapestről. A szerződés 477 szponzorált tartalomról szólt, de ezt többszörösen túlteljesítették a meghívottak.

Tavaly az ügynökség nagyjából hatmilliárd forintot költött külföldi médiavásárlásra. Idén a külföldi marketingre szánt keret egy részéből nem a CNN forgat népszerűsítő filmet Magyarországról, hanem a meghívott tartalomgyártók. Az említett rendezvényre 14 ország 50 influenszerét és több mint száz hazai tartalomgyártót hívtak meg. Ami elkészült, annak a felhasználási jogát megkapta az ügynökség, a következő hónapokban a közösségi médiában ezt a több ezer posztot fogják újból megosztani. 

Az ötlet onnan származik, hogy az ügynökség észrevette, ha egy A-listás színész posztol valamit Budapestről,  amikor itt forgat, számottevően többen foglalnak szállást azon a helyen, ahol ő pihent, és többen mennek az étterembe, ahol vacsorázott. Guller Zoltán azt mondja, ekkora influenszer-médiatripet még senki sem hozott össze Európában, és meggyőződése, hogy a 25–40 éves korosztályt ezzel a kampányeszközzel lehet igazán elérni.  Az sem véletlen, mondta, hogy David Pressman amerikai nagykövet influenszerekkel vacsorázik, és nem a DK politikusaival.

Az ügynökség arra jutott, hogy ez a májusi esemény sikeres volt, ezért ősszel kínai, dél-koreai és japán influenszereket látnak vendégül, hogy az ottani emberek körében is népszerűsítsék Magyarországot. 

Guller az ügynökségnek az Orbán Ráhelhez fűződő kapcsolatáról azt mondta, az influenszertalálkozót az MTÜ szervezte, Orbán Ráhel pedig egy szolgáltató, neki voltak saját vendégei, de ők nem voltak részesei az MTÜ influenszertripjének. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.