Ázsiai véleményvezéreket is hív a turisztikai ügynökség

  • narancs.hu
  • 2024. június 23.

Belpol

Az MTÜ szerint márpedig hasznot hozott a Budapest Influenszer Trip, folytatják.

Kisebb anyagi ráfordítással több országban népszerűsítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Magyarországot, mint korábban, és ezeknek a kampányoknak is köszönhető, hogy Budapesten a tavalyi év azonos időszakához képest 20 százalékkal nőtt a turisták száma – nyilatkozta az Indexnek Guller Zoltán, az MTÜ elnöke.

A hírportál azért kereste meg az ügynökség vezetőjét, mert a Budapest Influenszer Trip megrendezése miatt a Demokratikus Koalíció hűtlen kezelést emlegetett az elköltött több mint egymilliárd forint kapcsán, és feljelentést helyezett kilátásba, azt állítva, „az Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami ügynökség hiába fizetett gigantikus összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok még azt sem közölték posztjaikban, hogy Budapesten jártak”.

Guller Zoltán szerint a DK azért állít ilyet, mert nem érti, hogy miről van szó, nincs tisztában a szolgáltatásmarketing működésével. A meghívottak néhány nap alatt több mint ezer Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és több mint kétszáz TikTok-videóban osztották meg a budapesti élményeiket. Ez azt jelenti, 150 országban közel 340 millió követő szerezhetett valamilyen benyomást Budapestről. A szerződés 477 szponzorált tartalomról szólt, de ezt többszörösen túlteljesítették a meghívottak.

Tavaly az ügynökség nagyjából hatmilliárd forintot költött külföldi médiavásárlásra. Idén a külföldi marketingre szánt keret egy részéből nem a CNN forgat népszerűsítő filmet Magyarországról, hanem a meghívott tartalomgyártók. Az említett rendezvényre 14 ország 50 influenszerét és több mint száz hazai tartalomgyártót hívtak meg. Ami elkészült, annak a felhasználási jogát megkapta az ügynökség, a következő hónapokban a közösségi médiában ezt a több ezer posztot fogják újból megosztani. 

Az ötlet onnan származik, hogy az ügynökség észrevette, ha egy A-listás színész posztol valamit Budapestről,  amikor itt forgat, számottevően többen foglalnak szállást azon a helyen, ahol ő pihent, és többen mennek az étterembe, ahol vacsorázott. Guller Zoltán azt mondja, ekkora influenszer-médiatripet még senki sem hozott össze Európában, és meggyőződése, hogy a 25–40 éves korosztályt ezzel a kampányeszközzel lehet igazán elérni.  Az sem véletlen, mondta, hogy David Pressman amerikai nagykövet influenszerekkel vacsorázik, és nem a DK politikusaival.

Az ügynökség arra jutott, hogy ez a májusi esemény sikeres volt, ezért ősszel kínai, dél-koreai és japán influenszereket látnak vendégül, hogy az ottani emberek körében is népszerűsítsék Magyarországot. 

Guller az ügynökségnek az Orbán Ráhelhez fűződő kapcsolatáról azt mondta, az influenszertalálkozót az MTÜ szervezte, Orbán Ráhel pedig egy szolgáltató, neki voltak saját vendégei, de ők nem voltak részesei az MTÜ influenszertripjének. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.