Ázsiai véleményvezéreket is hív a turisztikai ügynökség

  • narancs.hu
  • 2024. június 23.

Belpol

Az MTÜ szerint márpedig hasznot hozott a Budapest Influenszer Trip, folytatják.

Kisebb anyagi ráfordítással több országban népszerűsítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Magyarországot, mint korábban, és ezeknek a kampányoknak is köszönhető, hogy Budapesten a tavalyi év azonos időszakához képest 20 százalékkal nőtt a turisták száma – nyilatkozta az Indexnek Guller Zoltán, az MTÜ elnöke.

A hírportál azért kereste meg az ügynökség vezetőjét, mert a Budapest Influenszer Trip megrendezése miatt a Demokratikus Koalíció hűtlen kezelést emlegetett az elköltött több mint egymilliárd forint kapcsán, és feljelentést helyezett kilátásba, azt állítva, „az Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami ügynökség hiába fizetett gigantikus összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok még azt sem közölték posztjaikban, hogy Budapesten jártak”.

Guller Zoltán szerint a DK azért állít ilyet, mert nem érti, hogy miről van szó, nincs tisztában a szolgáltatásmarketing működésével. A meghívottak néhány nap alatt több mint ezer Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és több mint kétszáz TikTok-videóban osztották meg a budapesti élményeiket. Ez azt jelenti, 150 országban közel 340 millió követő szerezhetett valamilyen benyomást Budapestről. A szerződés 477 szponzorált tartalomról szólt, de ezt többszörösen túlteljesítették a meghívottak.

Tavaly az ügynökség nagyjából hatmilliárd forintot költött külföldi médiavásárlásra. Idén a külföldi marketingre szánt keret egy részéből nem a CNN forgat népszerűsítő filmet Magyarországról, hanem a meghívott tartalomgyártók. Az említett rendezvényre 14 ország 50 influenszerét és több mint száz hazai tartalomgyártót hívtak meg. Ami elkészült, annak a felhasználási jogát megkapta az ügynökség, a következő hónapokban a közösségi médiában ezt a több ezer posztot fogják újból megosztani. 

Az ötlet onnan származik, hogy az ügynökség észrevette, ha egy A-listás színész posztol valamit Budapestről,  amikor itt forgat, számottevően többen foglalnak szállást azon a helyen, ahol ő pihent, és többen mennek az étterembe, ahol vacsorázott. Guller Zoltán azt mondja, ekkora influenszer-médiatripet még senki sem hozott össze Európában, és meggyőződése, hogy a 25–40 éves korosztályt ezzel a kampányeszközzel lehet igazán elérni.  Az sem véletlen, mondta, hogy David Pressman amerikai nagykövet influenszerekkel vacsorázik, és nem a DK politikusaival.

Az ügynökség arra jutott, hogy ez a májusi esemény sikeres volt, ezért ősszel kínai, dél-koreai és japán influenszereket látnak vendégül, hogy az ottani emberek körében is népszerűsítsék Magyarországot. 

Guller az ügynökségnek az Orbán Ráhelhez fűződő kapcsolatáról azt mondta, az influenszertalálkozót az MTÜ szervezte, Orbán Ráhel pedig egy szolgáltató, neki voltak saját vendégei, de ők nem voltak részesei az MTÜ influenszertripjének. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.