BKK: A HÉV-et használók járnának a legrosszabbul a Budapest-bérlet átvariálásával

  • narancs.hu
  • 2023. december 21.

Belpol

Ha a kormány tervei szerint a HÉV és a Volán tényleg kikerülne a Budapest-bérletből.   

Több százezer budapesti járhat rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg a hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között – tudatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményben csütörtökön.

Mint arról beszámoltunk, kormányzati források alapján az Index arról írt, hogy december 31-ével megszűnhet a BKK és az állami közlekedési cégek közötti megállapodás, amely egységes tarifát és a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít az agglomerációs vonalakon. Ha megszűnik a megállapodás, akkor márciustól már nem lehetne Budapest-bérlettel utazni Budapest területén sem a HÉV-en, a sárga buszokon vagy a vonatokon, helyette minden alkalommal külön jegyet kellene váltani, vagy a Budapest-bérlet mellé vármegye- vagy országbérletet is venni. 

A terv megvalósítása a BKK szerint dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését, az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását okozná.

A BKK hozzátette, a közös tarifán túl az együttműködés közös közlekedési hálózatot, összehangolt menetrendeket, átszálló pontokat, közös megállókat, közös végállomásokat, egységes forgalomirányítást is jelent Budapesten, ráadásul a 2005-ben bevezetett jelenlegi rendszernek köszönhetően az ügyfelek egyetlen bérlettel vehetik igénybe a különböző társaságok szolgáltatásait Budapesten, így utazásuk során kombinálhatják a különböző közlekedési módokat, például vonatról metróra szállhatnak anélkül, hogy másik bérletre lenne szükségük. Ennek megszűnése jelentős visszalépést és sok kellemetlenséget okozna a Budapesten, illetve az agglomerációban élőknek.

Hozzátették, a HÉV-et használók különösen rosszul járhatnak, például Csepel teljes területén, vagy Óbuda északi részén, a békásmegyeri lakótelepen, ugyanis ezeket a több tízezres lakótelepeket évtizedekkel ezelőtt úgy alakították ki, hogy a városközpont a legkényelmesebben és leggyorsabban HÉV-vel érhető el – az új terv szerint nekik minden alkalommal külön jegy vagy bérlet kellene, ha haza akarnak jutni. 

A BKK hozzátette, az agglomerációban élők számára csökkenhet a szolgáltatási színvonal, ugyanis a környéki járatok kikerülhetnének a FUTÁR-rendszerből, így az ügyfelek a jelenleg rendelkezésre álló felületeken nem tudnák percre pontosan megtervezni utazásukat, nem értesülnének arról sem, hogy mikor érkezik jármű a megállóba.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk