Eltüntetnék az egyik legnépszerűbb taxis szolgáltatást a konkurensek

Boltzár

Belpol

Eltérő okokra hivatkozva rövid idő alatt kétszer is ­felszólítást kapott a főváros, hogy semmisítse meg a népszerű Bolt taxitársaság szerződését személyszállításra. A két okból egyik sem tartalmazza azt, hogy megint túl sok az autó az egyre kevesebb utasra.

Nem lehet azt állítani, hogy Budapest vezetése és a kormány ne szeretné a fővárosi taxisokat. Míg Európa nagy részén még ma is tart az állóháború a személyszállítást forradalmasító Uber ellen, addig nálunk már 2017-ben törvényileg lehetetlenítették el az Uber fuvarszolgáltatását. Továbbá a taxitársaságok különösebb vita nélkül emelhetik a hatósági árak miatt egységesített tarifákat, ráadásul a katázás eltörlése alól is mentesülhettek úgy, hogy a nagyjából hasonló keretek közt dolgozó ételfutároknál szóba sem került ez a lehetőség. Egy ideje már nem is találgatjuk, honnan e lobbierő (talán még mindig 1990 ősze kísért?), ahogyan ahhoz is hozzászokott a szemünk, hogy maga a szolgáltatás és a közeg semmit nem javul: éjszakánként továbbra is a fővárosi látképhez tartozik az egy-két kerületnyi fuvart 30 ezer forintért áruló hiéna, vagy a bulinegyed autósorát szándékosan feltartó jóindulatú kolléga, hogy a többiek órája közben tisztességesen pörögjön.

Pedig a Covid-járvány letisztította a terepet, rengetegen adták föl a személyfuvarozást: 2021-re több ezer taxis tűnt el, ami miatt hónapokon át a népszerűbb időpontokban majdhogynem lehetetlen volt taxit fogni Budapesten. A keresleti oldal felől nézve tragikus helyzet aztán lassan a múlté lett, hiszen jelenleg 6 ezernél is több, engedéllyel rendelkező taxi járja a fővárost – azaz egy év alatt új engedélyek ezreit adták ki.

Aztán idén júliusban az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, Metál Zoltán levélben kérte a főváros vezetésétől, hogy semmisítsék meg a Bolt taxitársaság személyszállításra ­vonatkozó szerződését, mivel az szerinte jogellenes. A szakmai érdekvédelmi szervezet vezetője elsősorban a Bolt védjegyhasználati gyakorlata miatt emelt kifogást: szerinte egy közgyűlési rendelet pontosan meghatározza, hogy egy személytaxin milyen egységes szabadjelző és logó helyezhető el, amitől csak védjegyoltalom alatt álló szabadjelzővel lehet eltérni. Metál Zoltán azt állította, hogy utánanézett a dolognak: a szóban forgó cég „BOLT TAXI” szóvédjeggyel rendelkezik, ehhez képest az autói „Bolt Taxi” szabadjelzőt használnak, a kettő tehát eltér egymástól. A Bolt anyavállalata egy Észtországban bejegyzett cég, amelynek az eredeti logójában fehér alapon zöld betűk szerepelnek, Magyarországon viszont ez sem egységes, és az OTSZ szerint ez is problematikus.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk