Egy fideszes propagandaoldalon is kiakadtak a kormány friss döntéseire

  • narancs.hu
  • 2022. július 14.

Belpol

"Nem erre szavaztunk!" - írták, a kommenteket pedig kikapcsolták.

Ez van, átvert bennünket a Fidesz (félig)” – ezzel a felütéssel jelent meg szerda este egy poszt egy harcos kormánypárti és oroszbarát propagandaoldalon, amely a Számok – a baloldali álhírek ellenszere névre hallgat. A posztot a Telex szúrta ki, akik hozzáteszik, hoyg a poszt alatt ráadásul a kommenteket letiltották a bejegyzés alatt, valószínűleg azért hogy elkerüljék a kormánypárti követőik dühét és az ellenzékibb kommentelők kárörömét. 

 

A bejegyzés a szerdai kormányinfón bejelentett intézkedésekre reagál, elsősorban a rezsicsökkentés "korlátozására", azaz arra a döntésre, hogy aki az átlag felett fogyaszt gázt és áramot, a többletfogyasztását piaci áron kell megfizetnie, mert arra már nem vonatkozik a rezsicsökkentés.

A posztot azzal kezdik: 

Az intézkedés nagyjából 50 000 forintot vesz el a családunktól. Nem erre szavaztunk!

A bejegyzés írója kifejti, hogy ők egyébként egy négytagú család vagyunk, az otthonuk hőszigetelt, így a gázfogyasztásunk átlag alatti, de zöldságet és gyümölcsöt termelnek a kertjükben, így muszáj locsolniuk, ami miatt az áramszámlánk a duplája. "Két választásunk van: vagy befejezzük a kertészkedést és a sokéves munkánkat hagyjuk elpusztulni, vagy 50 ezer forinttal többet fizetünk érte" - teszik hozzá.

 

"Elhittük, hogy a Fidesz képes megvédeni a rezsicsökkentést, hiszen azt hittük, hogy az áramot itthon termeljük, a felét Pakson, a másik felét egyéb módon. Hittünk benne, hogy a rezsivédelmi alappal a Fidesz fenntartja ezt az intézkedést a lakosságnak, de tévedtünk, erre csak félig lesz lehetőség, és ki tudja mi jön még. Most 210 kWh a határ, majd lesz 100, meg 50" - szól a poszt szövege. 

 A bejegyzésben hozzáteszik:

Sorry, de nem fogjuk megvédeni sem a mai bejelentést, sem a KATA módosítását, mert mindkettővel a kormány elvesz az emberektől. Választás előtt kaviár volt homárral, utána jött a fekete leves. Az ilyennek általában a politikában ára van, és csak reméljük, hogy a Fidesz észhez tér. 

 A poszt felháborodottan szól arról is, hogy "a Fidesz megint a 3, vagy többgyermekes családoknak ad további kedvezményt a gáznál, a kétgyerekesek megint hátrányosan vannak megkülönböztetve". "A két gyerek is több mint a nulla, és az egy gyerek is!" - fűzik hozzá.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.