Ezek a váci Duna-híd tervei

Belpol

Nagy felháborodást keltett a váci Duna-híd megépítésére vonatkozó tervekről írt cikkünk, de a tervek több helyi Facebook-csoportban is vita tárgyát képezték. Az önkormányzati újságban azóta megjelentek a tervezett nyomvonalak is. 

Pár hete számoltunk be a váci Duna-híd eddigi terveiről, amit Vác Város Önkormányzata ellenez. Erről a település vezetése egy közleményben számolt be, mely szerint „a két bemutatott alternatíva teljes mértékben figyelmen kívül hagyja mind az itt élők érdekeit, mind a városunk épített környezetét”. 

Ugyanis az önkormányzat lapunknak elküldött tájékoztatása szerint a megkapott tervek egyike a Ferences templom vonalában, a Vár előtti területen jelez egy lehajtót, hogy a forgalmat a József Attila sétányon a nemzetközi kerékpárút mellett, a Liget északi részénél átvezetve a Gombás-patakon átívelő Kőszentes hídhoz irányítsa. „Ahhoz a barokk műemlékhez, melynek áteresztő képessége miatt már ma is hatalmas torlódások vannak a 2-es út Vác déli bevezető szakaszán” – írta az önkormányzat. (A felsorolt nevezetességek a váci belváros déli részén találhatók – a szerk.)

A másik elképzelés a Szentendrei-szigetről az Iskolavárosba irányítaná a forgalmat, amely aztán vagy a sportcsarnok és a „Vác Pláza” között, vagy a Bernáth Kálmán református középiskola és a Váci Madách Imre Gimnázium mellé tervezett úton érkezne meg a Balassagyarmati útra. (Ez Vác északi, Kisvác elnevezésű városrésze – a szerk.) „Ez megengedhetetlen környezeti terhelést róna az ott tanuló sokszáz fiatal, valamint a velük foglalkozók számára” – szögezte le a városvezetés. 

A részletekről az alábbi cikkünkben olvashatnak. 

Korábban igyekeztünk térképkivágásokkal szemléltetni, hogy a tervezett nyomvonalak merre futhatnak a városban, azonban az önkormányzat havilapjában, a Váci Hírnökben megjelentek a pontos tervek.

A korábbi cikkünk több, nem csak váci, hanem például tahitótfalui és szentendrei Facebook-csoportban is megjelent, illetve napokig az egyik legolvasottabb írásunk volt, ezért mi is megosztjuk ezeket a terveket. A csoportokban egyébként heves vita bontakozott ki afelől, hogy mi a fontosabb: a közlekedés fejlesztése vagy a dunai látkép megőrzése, a települések további terheltségének megelőzése. 

 
A tervezett nyomvonalak
 

A terveken egyébként az is látszik, hogy Tahitótfalun keresztül hogyan haladnának a nyomvonalak az egyik és a másik alternatíva megvalósulása esetén.

Korábbi cikkünk megírásakor megkerestük Sajtos Sándor polgármestert, aki közölte, hogy a település az északi nyomvonalat támogatná, melyen egyébként látszik, hogy elkerüli a községet, sőt tulajdonképpen egy másik híd megépítését is magába foglalalná. 

Egyébként még semmi nincs kőbe vésve: a beruházás lebonyolítója, a Nemzeti Ifrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt írta, több változatot is vizsgálnak. 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk