A Lajosmizséről a Nyugati pályaudvar felé tartó S21-es vonat 418 130-as számú mozdonya szerdán reggel kigyulladt és égett.
Az oltás miatt 8.20-ig azon a vonalon nem közlekedtek a vonatok – olvasható az Indóház.hu szolgálati közleményében.
„Fékezett a vonat, majd megállt a Köki után, a gyógyszergyár előtt. Határozott, de szokásos fékezés, aztán pár perc múlva éreztünk egy fura szagot, és az emberek elkezdtek jönni-menni, keresték a kalauzt, hátha ő tud mondani valamit. Aztán kinéztünk a vonat ablakán, és láttuk, hogy füstöl az eleje” – írta a Telexnek az esetről egyik olvasója, aki a szerelvényen utazott.
Az utasok egy része elkezdett leszállni a vonatról, látva, hogy egyelőre nem fog tovább menni, de akadt, aki tovább ült odafönn, és ragaszkodott hozzá, hogy csukják be az ablakot, mert büdös lesz. A helyszínre előbb a rendőrök értek, majd a tűzoltók, illetve a vasúti balesetvizsgáló. Az utas, aki a történtekről beszámolt, azt is írta, hogy rendszeresen utazik ezen a vonalon, késést, kimaradást már tapasztalt, de égő mozdonyú vonatban még nem ült.
A Diétás Magyar Múzsa elmagyarázza, klasszik Csörgőnek az M41-es sorozatú mozdonyokat nevezik, amelyeket 1972 és 1984 között gyártottak, így a legújabb példány is ngyvenéves lesz jövőre.
„A Csörgő nevet azért kapta, mert a motorja hangos, furán dübörgő, »csörgő« hangot ad. Már maga a motor is érdekes. Miután a motortervező zseni Jenndrassikot rég kiszorították az országból, a másik korszakos jelentőségű tervező Kovácsházy motorját pedig nem bírták elmenedzselni a sorozatgyártásig, francia licenszt vettek, azonban ezt is csak a franciánál rosszabb minőségben sikerült gyártani. 2002-ben az akkor huszonéves mozdonyok közül harmincötbe új motorokat szereltek. A kiválasztott típus egy német és egy amerikai modell megversenyeztetése során az amerika Caterpillar cég gyártmánya lett. A kényszeres vasúti becenévadás Hörgőnek nevezte el ezeket. Akkor az volt a mondás, hogy a villamosítás, a motorvonatok beszerzése miatt ennyi elég, a maradék (immár »klasszik« előtaggal elnevezett) Csörgőket hajtják, ameddig ki nem dőlnek a sorból, aztán mennek a bontóba.”
Július közepén Hodásznál egy motorvonat hűtővize felforrt, és az utastérbe áramló forró gőz hat embernek okozott égési sérüléseket. Az eset nyomán született az a döntés, hogy több vidéki mellékvonalon, az elöregedett járműparkra hivatkozva leállítják a vasúti közlekedést. Ezt a határozatot sokan bírálják.