Mint arról lapunk is beszámolt, a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium augusztus 1-től be akar zárni tíz vasúti mellékvonalat, a hivatalos közlés szerint további intézkedésig vonatpótló autóbuszokkal biztosítják a forgalmat az érintett szárnyvonalakon. Ezek közül az egyik a Nagyatád-Somogyszob mellékvonal, ahol naponta 16 vonatpár közlekedik, biztosítva a dél-somogyi kisváros lakóinak a vasúti csatlakozást a Budapest-Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes országos, sőt, nemzetközi fővonalra, s a kényelmes bejutást többek között a somogyi megyeszékhelyre.
A Népszava riportjában Nagyatád ellenzéki polgármestere elmondja, "hivatalos információt még nem kaptunk, így reménykedünk, még nem biztos, hogy megszűnik a vonalon a személyszállítás". Ormai István szerint "elképesztő szakmaiatlanság lenne, ha mégis buszok váltanák a vonatokat a nyolc kilométeres szakaszon". A sajtóhírek alapján a Bz motorvonat által utassérüléseket okozó hodászi baleset miatt született a döntés. „A probléma valós, ezekkel a motorvonatokkal évek óta rengeteg a probléma, mi is tapasztaljuk, csak az elmúlt hónapokban többször járt vonatpótló a vonalon, mivel meghibásodtak a Bz-k”. Vagyis – folytatja Ormai István – nem új keletű gondokról beszélünk, melyekre éppen ezért az évek alatt lehetett volna más megoldást is találni. Például felújítani a járműparkot, vagy használt szerelvényeket venni: a csehektől állítólag olcsón lehet jó állapotú Bz-ket szerezni. Ezért is írtam Nagy Bálint közlekedési államtitkárnak, kérve, ne állítsák le a személyforgalmat, vagy ha elkerülhetetlen, akkor a leggyorsabban állítsák vissza, ugyanis
a helyiek életének szerves része a vonatozás.
Talán nem véletlen, hogy noha már két kormány is tervbe vette korábban, hogy bezárja ezt a szárnyvonalat, végül mindkét alkalommal visszakoztak."
"A helyieknek és a környékbelieknek a vasút a munkába, iskolába, kórházakba, hivatalba járást jelenti. Ez itt nem kirándulóvonat, hanem hivatásforgalmi, komoly kihasználtsággal. Amit most senki nem is vitat, vagyis nem gazdasági kérdés a szárnyvonal fenntartása, hanem műszaki és közlekedésszervezési, hiszen jármű- és személyzeti gondok adódtak. Ezeket viszont kellő hozzáértéssel meg kell oldani", állítja Ormai István. Hozzátette: a vonatpótló busz nem alternatíva, már csak infrastrukturális okokból sem. „Ezek alapján bízom benne, ha született is döntés, megváltoztatják, s mégsem szüntetik meg augusztus 1-vel a személyforgalmat”.
Hasonlóban reménykednek a megkérdezett atádiak és környékbeliek.
A magyar államvasutak tragikus helyzetéről ebben a cikkünkben elmélkedtünk:
Tavaly nyár közepén aktuális esetekkel mutattuk be a MÁV leépülését:
Ez az írásunk pedig egy átlagos nyári, vasárnapi balatoni vonatozás tanulságait fogalja össze kiterjesztve arra: Magyarországon gyakorlatilag alig-alig működnek egyes állami szolgáltatások.