Guy Verhofstadt: „Orbán az adófizetők pénzén újabb átlátszó hazugságokat terjeszt”

  • Gera Márton
  • 2018. szeptember 19.

Belpol

A képviselő szerint éppen az ilyen kampányok miatt kell csökkenteni a magyar kormánynak juttatott EU-s támogatásokat.

„Orbán az adófizetők pénzén újabb átlátszó hazugságokat terjeszt” – írta ki Facebook-oldalára Guy Verhofstadt, az EP Liberálisok és Demokraták Szövetsége (ALDE) frakciójának vezetője. A képviselő, aki szerepel a magyar kormány legújabb propagandareklámjában, azt írta, hogy a kormányzati retorikával ellentétben az Európai Parlament múlt heti szavazása nem a bevándorlásról szólt, hanem „az alapvető demokratikus jogok, a független igazságszolgáltatás és a szabad sajtó védelméről egy önkényes és korrupt rendszerrel szemben”.

A belga képviselő sajtóirodáját ma délelőtt e-mailben kerestük meg, mert kíváncsiak voltunk, mit szól Verhofstadt ahhoz a reklámszpothoz, melyben az ő arcképét is felhasználták. Innen azt a választ kaptuk, hogy ha valóban eurómilliárdokat költ a kormány ilyen kampányokra, az Európai Uniónak csökkenteni kell a magyar kormánynak nyújtott támogatásokat, pontosan az ehhez hasonló „antieurópai és rágalmazó kampányok miatt” is.

Guy Verhofstadt korábban többször is kritizálta a magyar kormányt, az EP múlt keddi, a Sargentini-jelentésről szóló vitáján arról beszélt, hogy Magyarország sokkal több Orbán Viktornál.

A kormány legújabb kampánya a hírek szerint 5,9 milliárd forintba kerül.

Borítókép: Facebook/Guy Verhofstadt


Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.