Hadházy: Mészáros Lőrinc 300 milliárdja valójában a miniszterelnök vagyona

  • B.P.M.
  • 2018. december 28.

Belpol

A politikus szerint az EU támogatások ellopásával harácsolta össze a pénzét a kormányközeli vállalkozó.

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő a Facebookon reagált arra, hogy a Forbes leggazdagabb magyarokat összegző listájának élére Mészáros Lőrinc kormányközeli vállalkozó került.

„A Forbes újságírói szerint már nem az OTP vezére, hanem M.Lőrinc az ország leggazdagabbja. 1)Nyilvánvalóan tévednek, hiszen mindenki tudja, az a (minimum) 300 milliárd valójában a miniszterelnök vagyona 2) Ezt a pénzt a EU támogatások ellopásával harácsolta össze- a közbeszerzések manipulálásával minden projektet megnyernek a cégei és mindent horribilis áron csinálhat. 3) ezért kell megkettőzött erővel gyűjteni az aláírásokat az EU Ügyészségért. Aki nem gyűjti vagy nem írja alá, az mindent megtesz azért, hogy Orbán ne csak Magyarország, hanem Európa leggazdagabbjaként tartsa el zsoldos seregét” - posztolta a Facebookra Hadházy.

Hozzátette, „M. Lőrinc és társai a lopott pénzen felvásárolták a sajtó nagy részét - így ugyan Ön tisztában van a helyzettel, de magyarok milliói elhiszik azt a hülyeséget, hogy Orbánéknak szüksége van erre a pénzecskékre a Soros elleni gigászi küzdelemhez. Ezért kell visszafoglalni a köztévét a köznek és ezért kell az állami propagandát leállíttatni.”

A Forbes minden évben összegezi a leggazdagabb magyarok listáját, amely alapján Mészáros Lőrinc az OTP-vezér Csányi Sándortól vette el a trónt, méghozzá úgy, hogy a vagyona tavalyhoz képest majdnem megtriplázódott, erről itt olvashatnak részletesebben:

Forbes: Mészáros Lőrinc a leggazdagabb magyar

Gigászok harca: a nemzet gázszerelője letaszította a trónról az ország bankárját. A Forbes magyarországi kiadása évente egyszer összesíti a leggazdagabb magyarok toplistáját, a most megjelent lista élén pedig trónfosztás történt: sok év után már nem Csányi Sándor, hanem Mészáros Lőrinc lett a leggazdagabb magyar.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.