Marad a kirakatban a vádlott, 11 gyerekes szegedi képviselő

Hinni kell benne

Belpol

Családostul a nyilvánosság előtt éli az életét a bűnszervezetben elkövetett költségvetési csalással vádolt Joób Márton önkormányzati képviselő, és azért küzd, hogy ne ítéljék el. Politikusként a senki földjére került, de a következő választáson is indulni akar.

„Nagyon hálásak vagyunk minden Pedagógusnak, hogy gyermekeinket nevelik, gondozzák, tanítják! Hálás szívvel gondolunk rájuk ezen a napon (is)! (…) A mai napon négy lányunk is fellépett a szegedi Mátyás-templomban a nemzeti összetartozás napja alkalmából rendezett fantasztikus hangversenyen…” – olvasható a szegedi Joób család június 4-én, vasárnap közzétett bejegyzésében a Facebookon. A Joób Family oldal két nappal korábban az édesanya és nászasszonya utószülinapi kávézásáról osztott meg fotós bejegyzést, a hét közepén pedig a szülők, Dóri és Marci házasságkötésének 20. évfordulójáról. Utóbbit több mint négyezren kedvelték, köztük Szegeden és országosan ismert emberek.

Arról egy poszt sem szól az oldalon (sem Joób Mártonén), hogy ugyanezen a héten kétszer tartott tárgyalást a Szegedi Törvényszék különösen nagy vagyoni hátrányt okozó, bűnszervezetben elkövetett költségvetési csalás bűntette és más bűncselekmények ügyében. Az elsőrendű vádlott Joób Márton, a hívő, tizenegy gyermekes édesapa, háromszoros világbajnok kenus, önkormányzati képviselő.

Amikor 2020 szeptemberében, családja előtt őrizetbe vették a nyomozók, Botka László polgármestertől a Hit Gyülekezetét vezető Németh Sándor lelkészig sokan megdöbbentek (lásd: Derült égből, Magyar Narancs, 2020. szeptember 6.). A Joób Family oldalon Dóri az őrizetbe vétel másnapján egy időre elköszönt a követőktől, bizakodva abban, hogy hamarosan folytathatja a posztolást.

Joób Márton 184 nap után, 2021 januárjában térhetett haza az előzetesből. Szabadlábon védekezhet.

Rengeteg fronton

A vádirat szerint Joób cége, amely szórólapterjesztéssel, műsorújság kiadásával foglalkozott, bűnszervezetet hozott létre annak érdekében, hogy a körülmények kedvezőtlen alakulása közepette is életben maradjon a piacon. Az ügyészség olyan céghálóról ír, amely Csongrád, Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megyékben működött. A szórólapot terjesztő alkalmazottak egy részét nem jelentették be, fiktív számlákkal is dolgoztak, és a hierarchia alján lévő cégek nem adóztak rendesen az ügyészség szerint. 2013 és 2017 között 271 millió forint áfával maradtak adósak az államnak. Az ügy vádlottjai közül hatan – fiktív számlákat kiállító cégek vezetői – elismerték, hogy költségvetési csalást követtek el, őket már elítélte a bíróság, felfüggesztett szabadságvesztést, pénzbüntetést kaptak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.