Karácsony Gergely: „Csődgondnok továbbra sem akarok lenni, de főpolgármester igen”

  • narancs.hu
  • 2019. január 26.

Belpol

Úgy látja, neki van a legnagyobb esélye az előválasztáson.

„Szeretném kiszabadítani a fővárost a NER fogságából. Ez minden budapesti érdeke. (…) A felmérések azt mutatják, nekem van a legnagyobb esélyem beteljesíteni a változást akaró budapestiek akaratát, az esély tehát elsősorban az én felelősségem, élnem kell vele” – mondta Karácsony Gergely a Népszavának egy Horváth Csabával közös páros interjúban. Érdekes módon az MSZP jelöltje is úgy tudja, hogy neki van a legnagyobb esélye, mint mondta ezt egy telefonos közvélemény-kutatás támasztja alá.

Karácsony és Horváth első előválasztási vitáján nem is volt kérdés, hogy a Fidesz meg fog bukni

Hurráoptimizmus, ez a probléma neve. Megtartották a baloldali előválasztás első vitáját. Vasárnap délután a párbeszédes Karácsony Gergely és az MSZP-s Horváth Csaba részvételével tartott főpolgármester-jelölti vita a tudósítások szerint vitának nehezen nevezhető, langyosra sikerült beszélgetés volt.

A két jelölt többek között beszélt Puzsér Róbertről is, akiről Horváth Csaba csak annyit mondott, hogy egy troll. Karácsony úgy látja, az előválasztás második fordulójának igazi tétje az, hogy az EP-versengés miatt esetleg szétspriccelő pártokat újra egységbe lehet terelni. „És ennek történelmi jelentősége van: ha Budapesten tarol az ellenzék, az továbbgyűrűzik az országban, és a nagyvárosokban verhető a Fidesz. Ha tényleg így lesz, akkor a választás másik napján egy másik országban ébredünk, mert érdemben elkezdtük lebontani a rendszert. Úgyhogy olyan apróságokon én nem tudok fennakadni, hogy Puzsér Róbert épp kinek szól be a Facebookon" - mondta a Párbeszéd politikusa.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.