Kormánypárti politikusok tüntettek a leváltott igazgatóért

Kérik vissza Szepit

Belpol

Kiskunhalason civilekkel együtt fideszes politikusok tüntettek egy főhatósági döntés, a kórházigazgató menesztése miatt. Mivel a leváltást senki sem indokolta, a helyiek intrikát sejtenek mögötte, és meg is találták a bűnöst.

„Önök itt a kórház területén fényképeznek és kérdezgetik az embereket. Kérem, mutassák meg az engedélyüket!” – szólít fel a kiskunhalasi kórház biztonsági őre a főbejárathoz vezető sétányon május 2-án. Nincs ilyen engedélyünk. Ahhoz, hogy közterületen állva fényképezzünk egy épületet és emberekkel beszéljünk, nem kell. Az őr azonban elmagyarázza, hogy bár itt nincs kerítés, kapu, birtokhatáron belül állunk. Megkér minket, menjünk be vele az igazgatóságra, ott megbeszéljük, ezek után mi a teendő. Megyünk. A kórház belső udvarán átvágva a szárazság kerül szóba, hogy locsolni kell a kertet otthon. Erre a legalkalmasabb az esővíz, amit az eresz alatt dézsában érdemes gyűjteni. Egyetértünk abban, a legjobb kora reggel locsolni, de nekünk – újságírónak, fotóriporternek, biztonsági őrnek – erre inkább este jut időnk. A titkárságon az őr bejelenti, hogy „az Ördögh igazgatóhoz” jöttünk. Ördögh Csaba orvosigazgató elmagyarázza, hogy a kórház titkárságára küldött kérdésünket és kérésünket – hadd menjünk be az intézménybe –, továbbították az Országos Kórházi Főigazgatósághoz, az OKFŐ-höz. Ott döntenek arról, bemehetünk, vagy sem. Megbeszéljük, hogy oda is küldtünk kérdéseket, és kértük az engedélyt, de nem számítottunk válaszra (nem is kaptunk, később sem). Megtudjuk, a járda a közterület határa, ha azon túl állunk, már lehet fényképezni az intézmény épületét. Kifelé menet a biztonsági őr azt magyarázza, „így védve vagyunk mi is, önök is”.

Tehát jártunk odabenn; csak rövid ideig, de nem tapasztaltunk mást, mint amit a kórház előtt találomra megszólított betegektől, látogatóktól hallottunk.

A bejárati ajtóval szemben áll két fehér köpenyes ember, ők köszönnek a belépőnek, megkérdezik tőle, milyen célból jött, segítenek neki. Egy fiatal férfi, aki a parkolóban őrzi a kocsi gyerekülésében alvó kisbabát, azt mondja, a második babát is itt szeretné megszülni a felesége, aki épp benn van. Az anyukák által létrehozott Facebook-csoportban is csak pozitív véleményt lehet olvasni, és kiderül, más megyéből is jönnek ide szülni kismamák.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.