Kitálalt a volt oktatási igazgató: szándékosan butítják le az oktatást, Parragh László nem ért a szakképzéshez

  • narancs.hu
  • 2018. február 5.

Belpol

Kemény mondatok az egykori képzési és oktatási igazgatótól.

Szilágyi János tizennégy évig volt a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) képzési és oktatási igazgatója, végül 2016-ban mondott fel, miután elege lett a jelenlegi állapotokból. A volt igazgató most összeállított egy vitairatot, ami kapcsán a Népszava kérdezte Szilágyit. A cikkben több erős állítás is van, ezekből szemezgetünk most:

  • Szilágyi János szerint 2014 után egyre kevésbé volt szükség gondolkodó, kreatív, kritikus szakemberekre.
  • Úgy látja, az iparkamara a kabinet végrehajtó testülete lett, és ebben nem kis szerepe van Parragh Lászlónak.
  • Hiába születnek a testületen belül előremutató kezdeményezések, a politikai érdekek ezeket rendszerint keresztülhúzzák.
  • Szerinte Parragh László nyilatkozataiból is látszik, hogy „nem ért a szakképzéshez, és nincs olyan szellemi, intellektuális szakmai háttér, amely demokratikus kontrollt gyakorolna felette”.
  • Szilágyi arról is beszélt, hogy a gimnáziumok elleni agitáció tévút, és abba az irányba kellene elmozdulni, hogy „a gyerekek legalább 80-90 százaléka érettségihez jusson, mint például Finnországban”.
  • Az egykori képzési és oktatási igazgató szerint a „munkaalapú társadalom, illetve az egymillió új munkahely megteremtése érdekében politikai elhatározásra vezették be a szakképzés lebutított modelljét”, ebben pedig „jelentős szerepe volt a kamarának, amely több tízmilliárd forintot kapott szakképzési feladatokra”.
false

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.