Közép-kelet-európai régió legnagyobb virtuális filmstúdiója épül Fóton

  • narancs.hu
  • 2023. február 7.

Belpol

London után Budapest lett Európa legnagyobb filmgyártó bázisa, a magyar filmipar bevétele 2022-ben meghaladta a 250 milliárd forintot.

A virtuális stúdió a globális filmgyártás jelenlegi legmodernebb és legnagyobb tempóban fejlődő szegmense, ezért a beruházás a világ legnagyobb filmes produkcióit, streamingszolgáltatóit csábíthatja majd Magyarországra - olvasható a projekt kommunikációjával megbízott ügynökség MTI-hez küldött keddi közleményében.

A virtuális stúdió lényege, hogy a jelenet hátterében nem valódi díszletet, hanem LED falak alkotta képeket használnak, és ezek a képek bármilyen környezetet képesek fotórealisztikusan, 3D-ben ábrázolni. Ezzel a megoldással nagyságrendekkel csökkenthető a produkciók utazási és szállítási költsége, valamint ökológiai lábnyoma. Emellett forgatásokon nem szükséges az időjárási körülményekhez és napszakokhoz igazodni, hiszen bármilyen környezeti hatás szimulálható a háttérben. Ez a színészeknek is megkönnyíti a munkáját, hiszen a zöld hátteres (green box) megoldásokkal ellentétben ők is végig látják a virtuális környezetet, amelyben játszanak.

Hasonló technológiával foglalkozó stúdióból Magyarországon három kisebb működik, jellemzően többéves várólistákkal, Európában pedig összesen tíz stúdióban érhető el hasonló megoldás, a legközelebbi Lengyelországban. Az épülő virtuális stúdióba több száz négyzetméter LED falat telepítenek majd, a szintén legmodernebb kamera- és világítástechnikai rendszerek, valamint a film-, műsorszórási és médiaipari rendszermegoldások mellett.

Az előrehaladó technológia - az intelligens kamerák, a valós idejű szinkronizáció és az egyre jobb grafikai teljesítmény - lehetővé teszi, hogy a virtuális stúdiók egyre több területen, például a film- és televízióiparban, az élő események szervezésében és a játékiparban is használhatók legyenek.

Mint írják, a beruházás tovább erősítheti Magyarország szerepét a globális filmiparban. Az elmúlt években London után Budapest lett Európa legnagyobb filmgyártó bázisa, a magyar filmipar bevétele 2022-ben meghaladta a 250 milliárd forintot. A Visual Europe Group Magyarország cégcsoport több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik audiovizuális technikai rendszerek tervezésében, kivitelezésében, karbantartásában és üzemeltetésében. Állandó rendezvénytechnikai partnere többek közt a Sziget Fesztiválnak, a Női Kézilabda Final4-nak, a Hungexponak, a Budapest Parknak és a Puskás Arénának is.

 
Látványterv forrása: Nemzeti Filmintézet
 

2022 januárjában írtuk meg, hogy a Nemzeti Filmintézet 8,5 hektáros területet vásárolhat Fót önkormányzatától, hogy a helyszínen leforgassák a Petőfi-filmet. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.