Lázár csókosai kennék széjjelfele a trafikmocskot

Belpol

A nemzet reménybeli trafikosai, a Lázár Jánossal csodálatos barátságot ápoló Continental cég helyre kis közleménnyel lepte meg a minap a széles lakosságot, melyben – egyebek mellett – tudatja, hogy:

„A Continental Dohányipari Zrt. már meg sem lepődik azon, hogy az elmúlt napokban több olyan cikk is megjelent a sajtóban, amelyik a magyar tulajdonú dohánygyárhoz »köthető« dohánykoncessziós nyertesekről ír – »természetesen« más dohányipari szereplőhöz köthető trafikosokról egyetlen szó sem esett eddig.

A Continental Dohányipari Zrt. egyelőre nem kíván ujjal mutogatni azokra a pályázókra, akik multinacionális cégekhez köthetőek, és nyertek is a dohánykoncessziós pályázaton, de felhívja a figyelmet arra, hogy szép számmal vannak ilyenek is; sőt a multinacionális gyártók aktívan (a sajtó támadásaitól nem zavartatva) szervezik is a nyertes trafikosokat – a saját hasznukra…”

Hamarosan nyíló nemzeti dohányboltot hirdető feliratok egy újpesti bolton 2013. május 4-én.

Hamarosan nyíló nemzeti dohányboltot hirdető feliratok egy újpesti bolton 2013. május 4-én

Fotó: MTI/Mohai Balázs

Vagy úgy, nem akarnak ujjal mutogatni? Akkor miről beszélnek? S miért nem akarnak ujjal mutogatni? És mi az, hogy egyelőre? Mi olyan van még ebben a trafikdiszóságban, aminek tudására éretlen a magyar? Vagy talán attól félnek, hogy úgy járnak, mint a Magyar Nemzet a fideszes Puchhal, hogy kiderül, mégsem annyira multi az a multi?

Valójában persze arról van itt szó, amit e formás mondatban panaszol fel e közlemény: „Miért kell ’óriási szenzációként’ tálalni azt a tényt, hogy számos – ahogy a sajtó fogalmaz –, a ’céghez köthető’ személy is nyert a pályázaton”?

Magyarul, ha rólunk kiderült, hogy umbuldáztunk, gyorsan kenjük rá másokra is, de úgy, hogy ne lehessen számon kérni. Csak annyi maradjon meg a fejekben, hogy: oh, hát persze, benne voltak a multik is nyakig. Nos, mi a multizással megvárnánk, míg valóban ujjal mutogat a Continental.

Addig viszont úgy vagyunk vele, mint mindenki ebben az országban: pontosan tudjuk, hogy kiknek a műve a trafikgyalázat.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.