Miután kiderült, hogy a sínek rossz állapota miatt korlátozták a vonatok sebességét, Lázár János építési és beruházási miniszter elrendelte a „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon – írja a Szabad Európa. A terv szép, de mint kiderült, pénzt már nem rendelt a munkálatokhoz.
A lap értesülései szerint Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója és Lázár között többszöri levélváltás folyt az ügyben. A vezérigazgató arra kérte a minisztert, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől, különben elmarad az összes, jövőre tervezett felújítás.
Ennek az lehet a következménye, hogy a jelenleg alkalmazott sebesség 20–40 km/órával csökkenni fog.
Az új sebességkorlátozás pedig nemcsak a mellékvonalakat, hanem a megyei jogú városokat összekötő fővonalakat is érintheti, és veszélybe kerülhet a 120 km/óra feletti, emelt sebesség bevezetése a magyar vasúti pályahálózaton.
A MÁV-nak a teljes vasúti pályahálózat több mint hétezer kilométerének karbantartására és a szükséges felújításokra 42 milliárd forint áll rendelkezésére. Ebből 21,5 milliárd forint felújításra és 20,5 milliárd forint karbantartásra – részletezte a lap. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal érintett, huszonöt kilométeres szakaszán viszont 32,5 milliárd forintba kerülne a most elrendelt beavatkozás.