Lefékezte Vitézyéket a BKV

  • - zsip -
  • 2012. szeptember 17.

Belpol

Nem élesítik a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) által eredményesen lebonyolított busztender végrehajtását – értesült a narancs.hu. Ennek oka pedig az, hogy a BKV igazgatósága a múlt héten nem támogatta a 150 autóbusz alvállalkozói üzembe adásának elindítását. Helyette inkább spórolnának.

Az említett, korábban sajtóvisszhangot is kiváltó tendert a VT-Transman Kft. nyerte el még augusztusban: a tender ütemezése értelmében márciusban 75 csuklós és 75 szólóbusz állna forgalomba a főváros utcáin. Mindez most azért látszik meghiúsulni, mert a BKK nem egymaga áll a tender megrendelői oldalán – ha így lenne, akkor nyugodtan menedzselhetné a buszokra vonatkozó szerződés teljesítését –, azt ugyanis a BKV-val együtt, konzorciumban írta ki. A tender teljes költségét álló közlekedési vállalat igazgatósága azonban nem támogatta a 150 autóbusz alvállalkozói üzembe adásának elindítását: a beruházás ugyanis évi 1,5 milliárd forintos lyukat ütne költségvetésén, a BKV jelenleg ennyivel olcsóbban tudna üzemeltetni ennyi járatot, igaz, a lerobbant Ikarus-állománnyal és nem a VT-Transman-féle Mercedes Citarókkal. (A használt Mercedes Citarókról korábbi írásunkat itt olvashatja.)

Vitézy Dávid


Vitézy Dávid

Fotó: MTI - Mathé Zoltán

A narancs.hu úgy értesült, hogy a BKV felső szintjén nem tartják korrektnek, hogy a BKK a BKV büdzséjéből „fizetné” ki az 1,5 milliárddal drágább szolgáltatást, miközben a különbözetnek sem a BKK, sem a főváros nem biztosítja a fedezetét. A kishajó-forgalom meghosszabbított és sűrített közlekedtetését a BKK még lenyelette a BKV-val – ez körülbelül évi 300 millió forint többletet okoz –, de ezt a tendert már nem sikerült.

 

Idén már négymilliárd felett
A VT-Transman 1999 óta a BKV alvállalkozója, de 2011 elejétől, amióta a BKK fokozatosan átvette a megbízói szerepet, vele áll kapcsolatban. A VT-Transman a BKK tavaszi tenderét is elnyerte, négy szerződés keretében évi 4,2 milliárd forint értékű megbízást kapott ebben az évben.

A BKV hattagú igazgatóságában három BKK-s és három nem BKK-s tag ül. Utóbbiak – információink szerint – mostanában egyre markánsabban képviselik a közlekedési vállalat érdekeit, ha kell, Vitézy Dávid BKK-vezérigazgatóval szemben. Szavazategyenlőség esetén az elnök Várszegi Gyula voksa dönt, aki szintén kész megküzdeni a BKV érdekeiért, ráadásul Tarlós István főpolgármesterhez több évtizedes ismeretség köti. Ugyanakkor kérdéses, hogy az BKK-s tagok a BKV igazgatósági tagjaiként kinek az érdekét tartják szem előtt, ha az ügyben ismételt szavazásra kerül sor. Az igazgatóság nem BKK-s tagjai várhatóan továbbra is meg fogják akadályozni, hogy a többletköltség fedezete nélkül a BKV bevállalja a 150 alvállalkozói busz beindítását, ennek engedélyezése ugyanis – egyes félelmek szerint – felvethetné a hanyag vagy akár a hűtlen kezelés büntetőjogi következményeit is.

------------------------

Cikkünk megjelenését követően levelet küldött szerkesztőségünkhöz a BKV és a BKK sajtóosztálya. Ebben olyan állítást is cáfolnak, amit nem tettünk meg (senki nem szavazta le a benyújtott javaslatot - hívják fel figyelmünket), és hangsúlyozzák, hogy az igazgatósági ülésen további kiegészítéseket kért mindkét társaság a busztenderrel kapcsolatban.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

Aki én vagyok

Az amerikai dokumentarista fotográfia egyik legfontosabb alakjának munkáiból először láthatunk önálló kiállítást Magyarországon. A tárlat érzékenyen és empatikusan mutat fel női sorsokat, leginkább a társadalom peremére szorult közösségek tagjainak életén keresztül. A téma végigkísérte Mark egész életművét, miközben ő maga sem nevezte magát feminista alkotónak. A művek befogadása nem könnyű élmény.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.

Cserealap

Szabad jelzést adhat a XII. kerületi önkormányzat Schmidt Máriáék érdekeltségének a Városmajor melletti nagyarányú lakásépítési projektre. Cserébe a vállalat beszállna a nyilas terror áldozatai előtt tisztelgő, régóta tervezett emlékmű finanszírozásába.