Magyar Péter: „Nem költünk óriásplakátokra, nem szennyezzük a vizuális környezetet”

  • narancs.hu
  • 2024. április 23.

Belpol

Inkább értelmes dolgokra költene, ha lenne pénzük ilyesmire.

„Nem hiszek az óriásplakátokban, meg a lounge-ban sem, úgyhogy szerintem erre nem lesz szükségünk. Nem költünk ilyenekre pénzt, egyrészt nem szennyezzük a környezetet, a vizuális környezetét sem az embereknek, mint a Fidesz ilyen dollárbaloldalos, meg mindenféle marhasággal” – mondta el Magyar Péter a Telex választási műsorában tegnap. A Tisza Párt listavezetője persze bevallotta, hogy pénzük sincs rá:

„de ha lenne, akkor sem erre költenénk, hanem értelmes dolgokra, én jobban hiszek a személyes jelenlétben.”

Ebben az interjúban Magyar Péter azt is elmondta, hogy bizonyos mérések szerint a pártja 24 százalékon áll, és szerinte már a Demokratikus Koalíción is túlnőttek. (Hasonló eredményű, különböző hátterű mérésekre hivatkozik a Válasz Online mai cikke is.

Magyar hozzátette: de ha csak egy képviselőt juttatnak az Európai Parlamentbe, már azt is sikerként éli majd meg, de azt sem tartja kizártnak, hogy 5-7 mandátumot szereznek. Hangsúlyozta, hogy a Fidesz egy 34 éves párt, ők pedig 10 naposak. De már most látszik, hogy a Fidesz több százezer szavazót veszített.

Országjárásáról elmondta, hogy Békés megyei körútján nagyon pozitív visszajelzéseket kapott.

„Minden politikusnak ezt javaslom. Ha mer, és van mondanivalója, menjen az emberek közé. Orbán is ezt tette, de ez már a múlt.”

Magyart arról is megkérdezték, hogyan értelmezi Gulyás Gergely talányos megszólalását a legutóbbi kormányinfón. Erre azt mondta, csak találgatni fog, de nem kódfejtő, majd arra utalt, hogy Gulyás talán valami érzékeny információt akarhat róla kiszivárogtatni.

Magyar Péter most éppen Tolna megyében van országjáráson: szerdán Bonyhád, Hőgyész, Dombóvár, Zomba és Szekszárd, csütörtökön Tolna, Paks, Nagydorog, Simontornya, Tamási kerül sorra.

Orbán Viktor eközben zárt körben, válogatott közönség előtt röffentette be a kampányát, és rögtön egy ordas kamut is benyögött arról, hogy ő az első falusi miniszterelnöke az országnak.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.